Dag,
in m'n 280CE heb ik rechtsachter een wat zingend geluid. Het valt niet direct heel erg op, maar als je het eenmaal hoort dan blijft het rond je hoofd zoemen.
- een probleem met de cardanas/-olie? Dan zou ik het links toch ook moeten horen (nb achter me, als ik rijd)
- iets met de rem (trommel, schijf (zit alleen voor toch?), tang)
- iets anders met het wiel?
De auto is verder normaal bestuurbaar en rijdt goed. Hij is net door de apk en kreeg een fikse beurt. Dus ik neem toch aan dat een echt groot gebrek zou zijn opgevallen?
Verder nog een waarneming die hier misschien wel, misschien helemaal niet mee te maken heeft: na een rit van 45 minuten/70 kilometer (bij veelal 120 km u als we reden) viel me op dat de auto ook achter best warm was. Gister was het 's avonds een graad of 18? Voelend langs haar coupe-kont kon ik niet precies bepalen waar de warmte zat, maar het viel een ander ook op. Het was niet de kant van de uitlaat, die zit links. En ook weer niet alleen achter, maar rondom is de auto warmig.
En is het normaal dat de banden lauw-warm zijn na zo'n rit?
Nog een laatste punt in deze waslijst: ik ben op de terugweg halverwege even bij het rechterachterwiel gaan voelen, toen merkte ik niks abnormaals. Er zitten wel twee zilverkleurige cilinders die geluid maakten. Wat zijn dat??
Je hoort het, ik ben een kenner met jarenlange benz-ervaring!
Bij voorbaat dank voor het meedenken,
groeten, Patrick
Post edited by: W123CE, at: 2010/06/25 09:15<br><br>Post edited by: W123CE, at: 2010/06/25 09:18