Ja, de compressie van de nieuwe motor ligt tussen 14,5 en 15,5 op alle cilinders.
Natuurlijk had ik nog allerlei andere zaken kunnen controleren en mogelijk reviseren. Een koprevisie had het probleem mogelijk deels opgelost, hoewel mijn olieverbruik aangaf dat de afsluiting tussen zuiger en cilinderwand niet helemaal 100% meer was.
Het bijkomende probleem is dat dit mijn enige auto is. Ik heb er geen andere auto bij zodat ik met de auto-onderdelen op pad kan of zo. Ik heb nog wel een motorfiets (ook een oldtimer) maar om met m'n M110 motorblok achterop over Nederlands wegen te toeren zag ik niet zo zitten
Ik ben dus redelijk afhankelijk van mijn auto en kan 'm niet al te lang missen.
Maar goed, zoals gezegd, ben ik erg blij en tevreden met mijn nieuwe motor en de kosten liggen een stuk lager dan een complete revisie. Ik hoop er nog veel mee te rijden. Momenteel zo'n 25.000 km per jaar
groet,
Fernando