Dieselgiant.com heeft er een redelijk briljant topic over, al lijkt het volgens mij makkelijker dan het is, en je hebt wat speciale middeltjes nodig maar die zullen wel ergens te krijgen zijn neem ik aan.
http://www.dieselgiant.com/repairyourac.htm
Een heel simpele test om te kijken of er nog gas in je airco zit, is het dopje van de vulnippel afdraaien (zit bij mijn 300D vlak voor de 'bult' in het kleppendeksel waar de ketting onderdoor loopt) en het ventiel wat daaronder zit even met je nagel een beetje indrukken. Als er nog druk op staat zal er gas ontsnappen (niet inademen!) met minstens zoveel druk als een autoband op normale druk, om maar een heel algemeen idee te geven van het gesis wat je kan verwachten. Meten is weten, altijd beter, maar zo kan je een idee krijgen.
Volgens mijn garagist is het systeem niet echt te testen zonder echt te vullen met gas, maar ik zou toch eens kijken of het niet ergens lekt door gewoon lucht druk op het systeem te zetten en daarvoor zul je het systeem moeten reviseren bijv. zoals Dieselgiant uitlegt.<br><br>Post edited by: MBvO, at: 2010/06/30 13:54