[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Goede tip voor nieuwe radiateur gevraagd!!! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:24

Goede tip voor nieuwe radiateur gevraagd!!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Goede tip voor nieuwe radiateur gevraagd!!!

Berichtdoor delangeleon » 29 jun 2010, 21:15

Dag Hulpposten,

Ik ben al aardig ver met het herstel van de schade na mijn aanrijding (Zie vorige post).
http://w123club.nl/component/option,com ... /id,146359

Twee dingen moet ik nog:
1. Radiateur
Ik heb een aantal website's gevonden, en mijn vraag is: Welke moet ik hebben, en is de prijs oke?

De Benz is een 280TE automaat, die ook een airco-radiateur heeft. Alleen doet de airco het toch niet. Dan moet ik toch alleen een motor-radiateur te hebben?

http://www.winparts.nl/Onderdelen/Koeli ... D1985%2E12
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/m ... haken.html
http://www.mobilityparts.nl/catalog/ind ... al81cbf4m4

2. Fan met visco koppeling? (De visco koppeling is toch het onderdeel dat direct op het blok zit in de fan?) Ik kan deze op internet niet vinden.

Thanks!

Léon
delangeleon

Re:Goede tip voor nieuwe radiateur gevraagd!!!

Berichtdoor Herman250 » 29 jun 2010, 22:15

Hoi,

Let op, er wordt veel rotzooi gemaakt! Volgens mij is Behr wel een goed merk, die is bij mijn 250 een paar jaar geleden geplaatst. Automaat of handbak maakt ook uit. Als ik jou was zou ik ook een prijs opvragen bij de MB dealer, soms valt het qua prijs mee en heb je wel goede kwaliteit. Zo heb ik vorige week koelslangen besteld bij de MB dealer voor dezelfde prijs als die onderdelensites! Controleer meteen deze koelslangen, het moment om ze te vervangen.

Gr Herman
Herman250

Berichtdoor W123Stefan » 30 jun 2010, 00:19

Hallo Leon,
De viscokoppeling zit i.d.d. in de fan gemonteerd en is nog te bestellen bij de mercedesdealer. Dit origineel onderdeel kost € 241.00. Als je op deze site kijkt, www.visco-koppeling.nl , dan zie je ze ook te koop voor een andere prijs (€79,00).
Let er goed op dat de visco nooit plat wordt weggelegd maar altijd rechtop!
Groet, Stef
W123Stefan

Berichtdoor delangeleon » 30 jun 2010, 21:42

Dag,

Ik ben een viscokoppeling gaan halen bij www.visco-koppeling.nl, alleen bleek die niet voor mijn motor te zijn. Ik heb degene gekregen die bij mijn gegevens hoort op de website, maar er klopt ergens iets niet. Ik heb 1 bout zitten op het blok en die ik kreeg had een soort flens voor 4 bouten. Ook bij de mercedesdealer in nieuwegein weten ze het niet precies.

Het begint mij nu iets te onduidelijk te worden.

Heeft iemand meer gegevens of een foto (of misschien wel de fan met visco) van degene die ik nodig heb op mijn 280TE automaat m110motor?

Ik zoek ook nog steeds een link naar een website die de goede radiateur heeft. Iemand? Dus een motorkoeler voor een automaat die in een 280TE zit die vanuit de fabriek airco heeft (de aircokoeler ga ik er niet op zetten). De automaatkoeler zit nog in mij auto, in goege staat.

Mijn technische kennis is duidelijk kleiner dan de wens mijn Benz weer in goede staat te krijgen!!!

Thanks, thanks!

Léon

delangeleon

Berichtdoor W123Stefan » 30 jun 2010, 23:21

Hallo Leon,
Is het niet zo dat de visco op de fan wordt gemonteerd en vervolgens de fan weer op de as van de waterpomp (met die ene centraalbout)?
Volgens mij zit de koeler voor de automaat onder de radiateur en is de koeler van de airco een onderdeel dat apart is van de radiateur (zit nog voor de motorkoeler). De koeler naast de radiateur is de oliekoeler van de motor.
Groet,
Stef (die ook bezig is met het voorbereiden van het vervangen van de visco op mijn 280E)
W123Stefan

Berichtdoor Coupe280 » 01 jul 2010, 18:20

leon.
ik denk dat je in de war bent met oliekoeler.
een automaatkoeler zit vast onderaan de radiateur die kan er niet af.
er naast zit dan de motor oliekoeler.
dus als je een andere radiateur zoekt moet je er een hebben met automaatkoeler.
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek