[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koppakking : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 19:44

koppakking

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

koppakking

Berichtdoor bastiaan » 06 maart 2006, 21:27

ik dacht dat mijn koppakking lekte,maar nu hoorde ik van weizengelb dat het waarschijnlijk de nokkenashuispakking is!

Ik heb nog eens even gekeken en ik denk (hoop) dat hij gelijk heeft.
De koppakking zit dus ONDER het uitlaatspruitstuk klopt dat?

Als dat namelijk zo is dan heb ik geluk gehad!

Moet er nog iets aan de pakking van het nokkenashuis gedaan worden?
Hij lekt niet overdreven hard namelijk.

Bedankt alvast.
bastiaan
 


Antwoord:koppakking

Berichtdoor bastiaan » 06 maart 2006, 21:27

Voor de duidelijkheid,het is een 280E
bastiaan
 


Antwoord:koppakking

Berichtdoor MarceldB » 06 maart 2006, 22:48

Er is een grote kans dat er geen nokkenashuispakking zit. Dat is nl. een modificatie.

Ik heb die bij mijn 280TE eind vorig jaar ook geplaatst. Is een dag werk ongeveer. Het heeft alleen niet echt veel geholpen.
MarceldB
 


Antwoord:koppakking

Berichtdoor bertkrijgsman » 06 maart 2006, 22:51

<br><br>Bericht gewijzigd door: bertkrijgsman, op: 2006/03/06 21:52
bertkrijgsman
 


Antwoord:koppakking

Berichtdoor Topasbrauner » 07 maart 2006, 16:20

Kijk eens aan wat er nu bespaard is! Geweldig mathieu!. ook omdat er bij vervanging van die koppakking weer van alle smis kan gaan, afbrekende kopbouten enzo...:whistle:
Topasbrauner
 


Antwoord:koppakking

Berichtdoor MarceldB » 07 maart 2006, 17:38

Om je nokkenashuis los te halen, moet je bijna alle kopbouten eruit halen en die je er niet uithaalt in ieder geval een slag lossen :blink:
Dus zo goed is dat nieuws niet.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de kopbouten zomaar breken. Alhoewel er ook kleinere inzitten. Als je slecht gereedschap gebruikt, kan je de kop verzieken. Ik heb wel wat schietgebedjes gedaan bij sommige erg-vastzittende bouten, maar het is allemaal goed gegaan.
MarceldB
 


Antwoord:koppakking

Berichtdoor bastiaan » 07 maart 2006, 20:30

het is inderdaad niet de koppakking,dus ik laat het lekker zo,hij lekt niet heel erg dus ik vind het prima.

Bedankt voor de info!
bastiaan
 


Antwoord:koppakking

Berichtdoor Weizengelb » 08 maart 2006, 10:46

Ik heb vaak gezien dat mensen het van buiten proberen af te dichten met kit en zo, met wisselend resultaat.
Er staat natuurlijk niet veel druk op (als het goed is) dus het kan wat helpen (maar of het mooi uitziet...:blink:

De kop van de M110 is wel wat lastiger, de ketting moet of gespleten worden of je moet de nokkenassen naar achteren uit het huis schuiven wat bij ingebouwde motor practisch onmogelij is. Ook is de kop nogal breed waardoor ze niet op alle freesbanken passen als ze gevlakt moeten worden. Ook mag je nooit de nokkenassen onafhankelijk van elkaar draaien omdat dan de inlaatkleppen verbuigen (ik spreek helaas uit ervaring).

Ik zou het er voorlopig ook maar bij laten totdat de kop er een keer afmoet omdat de klepzetels versleten zijn of zo.

Groeten,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten