Ik heb ook een keer vastlopende achterremmen gehad met een 240D.
Dat lag toen aan de, overigens gloednieuwe, hoofdremcylinder.
Die bleef op de een of andere manier de druk vasthouden met warmlopende achterremmen tot gevolg. De druk liep zelfs zo hoog op dat een van de remslangen kapot sprong waardoor de auto afgesleept moest worden.
Ik denk zelf dat dit niet jouw probleem is. Je geeft namelijk aan dat het de linkerzijde van de auto betreft die warm loopt.
Het remsysteem van de W123 is namelijk gescheiden. Hoofremcylinder bedient de beide voorremmen afzonderlijk (hebben een eigen leiding) en de beide achterremen zitten op dezelfde leiding.
Als de hoofremcylinder de oorzaak zou zijn dan ligt het niet voor de hand dat slechts 1 van de achterremmen blijft hangen en de rechterzijde dus wel vrij komt.
Ik denk zelf dat het in de klauwen zelf zit en dat je die eens goed gangbaar moet maken of moet reviceren. Hoe dat moet kun je hier terug zien.
http://w123club.nl/index.php?option=com ... mitstart=0
4 nieuwe klauwen monteren lijkt me een al te drastische ingreep. Of je moet erg goed in de slappe was zitten.
Ik denk dat je voor 4 nieuwe klauwen met monteren en dergelijke meer dan 400 euro kwijt bent.