Tja,
Onlangs is me voorgedaan hoe makkelijk je een KM tellerunit van ruim 3 ton terugklikt naar net geen ton! Nu wist ik bij de aanschaf van mijn station de KM stand niet paste bij de auto, maar de vraag blijft aan me knagen: hoeveel km zou hij nu echt gelopen hebben? Je kunt dit aan diverse slijtdelen zien, en natuurlijk kunnen we die allemaal vervangen. Ik let altijd op de volgende zaken:
*glad stuurwiel (na 250.000 km?)
*opdruk richtingaanwijzer/ruitenwisserhandel vervaagd/afgesleten (na 200.000km?)
*bedieningsknop intervalschakelaar ruitenwisser achter (station): opdruk afgesleten: na 250.000km??)
*bestuurdersstoel doorgezakt (na 300.000km??)
*bestuurdersstoel stof doorgesleten op lendensteun instapzijde (na 400.000km?)
*stuurspeling bij stuurbekrachtiging (na 300.000km??)
*cijferaanduiding van de km stand-teller (rollen die het meeste rond gaan) worden vies/zwart (na 300.000 km??)
*niet werkende verlichting in kachelbedieningsknoppen(veroorzaakt door kabelbreuk!!) (200.000km???)
*kapotte dimmer van dashbordverlichting (is dit KM of leeftijdsahankelijk?)
*kop schakelpook gescheurd (400.000km??)
Waar letten jullie zoal op om de echte km stand te herleiden? Graag jullie expertise: ook handig voor tips nieuwe leden!
Groet,
Ron