MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 04:28

sleutel

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

sleutel

Berichtdoor Migiel_B_230E » 05 jul 2010, 18:46

Beste forumers,
ik ben mijn enige autosleutel verloren van mijn 230E en het enige gegeven dat ik heb is het chassisnummer. Ik heb geen origineel boekje met een sleutelnummer.
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan ontdekken welke sleutel past en hoe ik daaraan kom,
groet
Giel
Migiel_B_230E

Re:sleutel

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 05 jul 2010, 18:58

als de orginele sloten er nog opzitten ??? danzou je het via de Mercedes dealer kunnen proberen<br><br>Post edited by: adrieaantjuhh, at: 2010/07/05 18:58
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Quinten » 05 jul 2010, 21:46

Gezien het bouwjaar (1984) moet de MB dealer geen probleem zijn met het bestellen van een sleutel, oudere zoals die van mij (1978) heeft b.v. geen vin nummer, hoewel ik ook denk dat via het chassisnummer bestellen altijd kan via de dealer ongeacht het bouwjaar.
Quinten

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 05 jul 2010, 21:53

dit gaat gewoon op chassisnr maar neem wel de eigendoms papieren mee anders gaat t niet lukken
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Migiel_B_230E » 05 jul 2010, 23:01

Je zal het niet geloven, maar de eigendomspapieren liggen in de auto...
maar ik ga morgen langs van Dijk in Rotterdam en zien wat ik kan bereiken.
bedankt alvast voor de info.
En dan maar meteen 2 sleutels bestellen....
Migiel_B_230E

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 05 jul 2010, 23:42

succes !!
Adrieaantjuhh

Berichtdoor 250petrolgrun » 06 jul 2010, 01:03

Inderdaad dit gaat gewoon via het chassis nummer!

Neem buiten de eigendoms papieren ook een identieteit bewijs mee, de regels zijn aangescherpt!

Origineel zijn bij de wagen geleverd.

2 x 1 Hoofdsleutel. De normale sleutels
1 x 1 Portomonaie sleutel. Deze is voor noodgeval zoals de jouwe, Migiel en zo klein dat hij in je portomonaie past.
1 x 1 Hotel sleutel. Met de hotel sleutel kun je niet de kofferbak en dashboardkastje openen of afsluiten. Dus deze geef je mee aan de valet parking van hotel of Airport en kunnen zij niet ide bagage ruimte komen!

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Migiel_B_230E » 06 jul 2010, 14:23

Kom ik bij de garage wil len ze de originele autopapieren hebben om daar een kopie van te maken. Die liggen in de auto, dus was het advies om de auto maar open zien te krijgen. Sierstrip onder het slot verwijderen en dan met een schroevendraaier het slot openwippen.
Ik ben eerst maar naar de politie gegaan en er zijn nog eerlijke mensen: mijn sleutel bleek gevonden te zijn. Wat een geluk.
Ik ben meteen naar een sleutelmaker gegaan om een kopie te laten maken maar het blijkt dat deze sleutel al een kopie is en volgens zijn zeggen zou een kopie van deze kopie waarschijnlijk niet goed werken. Dus toch maar weer naar de Benz garage (en nu met de Benz) om een officiele kopie aan te vragen.
Migiel_B_230E

Berichtdoor 250petrolgrun » 07 jul 2010, 13:34

Benzers, ik heb hier nog een foto van de sleutels die ik heb bij laten maken voor mijn W201 190E 2.6

Ik heb dit uit voorzorg gedaan omdat ik net zoals Michiel_B_230E maar één sleutel bij de wagen geleverd kreeg!
Je ziet het maar het kan ons allemaal overkomen en ik wilde niet in zijn situatie terecht komen.
Dus heb je maar 1 sleutel bij de wagen laat er dan snel een paar bijmaken!

Ik ben originaliteits freak dus ik doe het alleen op deze manier.
Het kan natuurlijk ook gewoon goedkoop bij een adres waar ze sleutels bij maken.

Voor de W123 geld het zelfde:

Van links naar rechts op de foto:

1: Sleutel hoesje
2: Hoofdsleutel
3: Hotelsleutel
4: Portomonaiesleutel

Succes ermee, Arno

250petrolgrun

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto