MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:30

Schurend geluid vanuit het achterschip

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Schurend geluid vanuit het achterschip

Berichtdoor Harm55 » 02 jul 2010, 14:21

Mag ik mij eerst even voorstellen ik heet Harm en rijd Mercedes, een W115 en een W123 240D uit 1980. De 115 heb ik nu 3 jaar en naar tevredenheid, maar door dat er nogal wat plaatwerk werk aan zat en iets sneller wilde rijden ben ik naar een W123 overgestapt, ik heb de W123 nu een maand maar ben er niet kapot van eerder verdrietig, het ene probleem na het andere.Heb nu al een paar x stilgestaan langs de weg,door verstopte brandstof filters dit heb ik nu opgelost.Nu nog wat raamrubbers en verse banden, hoe die daarmee door de kuering is gekomen is een gods wonder
Ik weet het je koopt natuurlijk geen nw auto maar voor het geld wat ik er voor betaald heb en omdat de auto ook net gekeurd is, had ik wel wat beters verwacht.
Maar goed nu het laatste probleem, als ik op de motor afrem en ik rijd nog zo'n 20 kmpu in 4.3.2.versn. begint het in het kardan ofzo te schuren, normaal bij optrekken geen last ook wanneer ik de koppeling intrap bij het horen van het schureende geluid is het weg dus het doet zich voor als er kracht op staat. Ik heb pas de olie ververst van het kardan ik zag wel dat de rechter steekas nat was vd olie.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn.
groeten Harm
Harm55

Re:Schurend geluid vanuit het achterschip

Berichtdoor vlieger » 08 jul 2010, 21:10

Harm, om daar duidelijkheid in te krijgen is het wel zaak om vast te stellen of het schurende geluid uit de cardan of versnellingsbak komt.
Als dat geluid alleen hoorbaar is als je afremt op de motor, kan het geluid te maken hebben met tegenovergestelde belasting van de tandwielen. En die zitten zowel in de versnellingsbak als in de cardan.
vlieger

Re:Schurend geluid vanuit het achterschip

Berichtdoor henklith » 08 jul 2010, 21:19

Overigens, zeker als je de auto bij een handelaar gekocht hebt, en hij heeft de auto verkocht als goede auto, kan je hem in theorie zo terug brengen, en je geld opeissen!
Je hebt als koper recht op een goed product.
Vraag advies bij de cosumentenbond desnoods.
groet, henk
henklith

Keer terug naar Techniek