Vandaag eindigde een lekker ritje op een vervelende wijze. Lekker 100 toerend plotseling het geluid alsof de hele uitlaat onder de auto uit was gevallen. Wat een kabaal. Met wat kunst en vliegwerk de auto op de vluchtstrook geparkeerd en al snel tot de conclusie gekomen dat de band linksachter geklapt was. Banden zijn nog niet zo oud maar kijk op de foto. Er heeft zich iets van een holle spijker o.i.d in de band geboord en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik lek liep.
Ondanks het topic van Arno over de reserveband, had ik er eigenlijk nooit echt aandacht aan besteed. Ook het doosje met korte bouten waren me eigenlijk nooit opgevallen.
Mijn kroonkurkjes hebben lange bouten en mijn reserve korte bouten. Het is goed om dat even te checken voor het geval je komt te staan. Mijn reserve was prima, goed op druk en de boutjes dus bij de hand. Kon na een half uur mijn weg vervolgen. Had toch maar even de ANWB gebeld. Was mij te dicht bij het voorbijrazende verkeer.
Groet en check je reservebandje af en toe
Frank