Ik heb zelf pas een setje Pioneer TS-G1012i 2-weg speakers aangeschaft:
De tweeter steekt 8mm boven de montagerand uit, en ik had de ruimte onder het rechter roostertje opgemeten: dat paste.
Alleen zijn de speakergaten links en rechts kennelijk niet exact gespiegeld, want hoewel de speaker er rechts net in past, met het originele roostertje eroverheen, is dat links niet het geval: daar kom ik 3mm te kort aan de rand van het roostertje (dus zal de tweeterdome zo'n 1,5mm te hoog zijn)... Helaas had ik al twee van de vier montagepunten van de speakers afgeknipt dus retourneren was geen optie meer. Rest mij drie mogelijkheden:
1. Het nokje aan de kant van de voorruit niet gebruiken; dit levert een kier op bij de voorruit maar deze valt in de auto niet echt op (en van buitenaf moet je oog er ook maar net op vallen). Voorlopig heb ik het maar zo gedaan.
2. Het nokje wel gebruiken en de kier dan aan de interieurkant hebben door een langer (of geen) schroefje te gebruiken. Geen optie, dit valt erg op.
3. Gaten in de roostertjes maken voor de tweeterdomes. Helaas heb ik geen boor van de juiste diameter, maar ik denk dat ik het ooit nog eens zo op ga lossen.
Geluid is wel oke overigens
Als stelregel kunnen we aanhouden dat de tweeterdome maximaal 6mm mag uitsteken boven de montagerand om aan beide kanten onder het roostertje te passen.