[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
neus in de lucht : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:55

neus in de lucht

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

neus in de lucht

Berichtdoor 230cw123 » 29 mei 2010, 17:42

Beste mensen,
Mijn 230C W123 uit 1979 (bijnaam: De bodemloze put..) heeft aan de voorkant nieuwe schokbrekers en veren gekregen. De neus staat zo hoog alsof het motorblok ontbreekt. Dat is nu al enkele weken. Eerst dacht ik dat dit nog wel zou indalen, maar het lijkt erop dat de neus in de lucht blijft. Is dit een bekend euvel? Zijn er verkeerde onderdelen gebruikt om gaat dit nog goedkomen?
Bijvoorbaat dank!
mvg Marcel
230cw123

Re:neus in de lucht

Berichtdoor DouweJann » 29 mei 2010, 18:58

Marcel,
Ga svp naar de DEALER voor veren (en uitlaten); er is zo veel "namaaktroep"; ongelooflijk.
Succes en groet, DJ
DouweJann

Berichtdoor 230cw123 » 29 mei 2010, 21:38

Tja, dat is vooral een handige tip voor anderen en als ik het goed begrijp gaat het bij mijn wagen niet vanzelf goedkomen.. De goedkoopste oplossing is dus het motorcompartiment opvullen met stenen en beton..
Het blijft toch een haat-liefde verhouding met die wagen en de liefde is wel een beetje aan het wegzakken.
230cw123

Berichtdoor RoelH » 29 mei 2010, 22:45

Marcel,

als je een beetje zoekt op het forum zal je heel veel vinden over veren, zwaardere veren, rubbers boven de veren, verhogen, verlagen etc. De W123 heeft voor zowieso standaard verschillende veren gemonteerd gehad afhankelijk van het gewicht van het motorblok.
Dus weet je zeker dat je de juiste veren hebt gemonteerd? En hoe dik zijn de rubbers die je boven op je veren hebt zitten?

Succes,
Roel
RoelH

Berichtdoor The White Rider » 30 mei 2010, 10:27

Beste Marcel,

Als je Benz echt zo hoog staat vooraan als jij zegt, dan ligt het niet aan de montage maar is er iets mis met de veren die geplaatst zijn. Zo'n hoogteverschil ga je niet kunnen opvangen door de rubbers te verkleinen.

Je kan zoiets voorhebben als je bv veren van een 300D op een 230 plaatst. Door het verschil in gewicht zijn de ene veren sterker dan de andere.

Volgens mij hebben ze je gewoon de foute veren meegegeven. Wat doe je dan? Eruit halen die bazaar en terug vanwaar je ze hebt gekocht en zorgen voor andere die wel goed passen.

Succes!
The White Rider

Berichtdoor JantjeV8 » 30 mei 2010, 11:35

Juist!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor bartolo66 » 30 mei 2010, 14:37

Feit blijft dat een rubber goedkoper is dan een nieuwe veer waardoor er lieden zijn die er voor kiezen om zelfs meerdere rubbers boven de (oude)veer te plaatsen. Het is dus zaak om dat echt ff te checken voor je de nieuwe monteert. Ik heb al eens een set veren geretourneerd en nieuwe geëist, later bleek dat er een dubbele set rubbers boven zat. :-(<br><br>Post edited by: bartolo66, at: 2010/05/30 14:38
bartolo66

Berichtdoor Limited 97 » 30 mei 2010, 15:05

Nou dan mag je die verkoper wel een veer in z'n reet steken !
Limited 97

Berichtdoor JantjeV8 » 30 mei 2010, 21:15

Da ken nie, want d'r zit al unne rubber in...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bouwjaar: 1981

Berichtdoor 230cw123 » 30 mei 2010, 21:23

dank allemaal voor de goede raad. morgen ben ik weer thuis en ga ik mn mbtje eens goed bekijken wat er fout zit. En ik al die tijd maar denken dat dit nieuwigheid is en dat het wel vanzelf goed komt...
Ik hou jullie op de hoogte
groet,
marcel
230cw123

Berichtdoor Beukenootje » 11 jul 2010, 16:44

Hmmmmm,

Misschien kunnen we ruilen van veren, mijn 280 hangt te laag van voren.
Had een kapotte linker voorveer, nieuwe veer geplaatst, zelfde kleuren, maar staat nog steeds in de duikstand.

Henk.
Beukenootje

Berichtdoor Bob » 12 jul 2010, 19:10

Hmmmmn, heb een gebrokem voorveer (bovenste stukje), en was plan om een imitatie te doen. Maar als ik dit allemaal zo lees dan toch maar de originale van MB !!!!
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1973

Berichtdoor 230cw123 » 12 jul 2010, 19:38

Inmiddels zijn mijn voorveren vervangen door de goede exemplaren. De garage heeft dit zonder enig probleem alsnog in orde gemaakt. De fout is ontstaan denk ik doordat niet goed naar het chassisnr is gekeken. Die is wel nodig om de juiste veer te bestellen. Het is dus niet een kwestie van imitatie en originele onderdelen, maar het juiste onderdeel bestellen en niet van een ander type wagen. (bijvoorbeeld met een veel zwaardere motor)
Ik rijd weer horizontaal in plaats van in een hellend vlak....
dank voor het medeleven de tips en de reacties.
230cw123

Berichtdoor 230cw123 » 12 jul 2010, 19:41

Als je dit door een garage hebt laten doen kun je ze erop aanspreken dat ze de verkeerde veer hebben besteld. Bij mij hebben ze dat inmiddels kosteloos hersteld. En zo hoort het ook vind ik.
230cw123

Berichtdoor Hans230CE » 12 jul 2010, 22:36

Juist, ze noemen het service.

Ennuh, ik moet de eerste mens nog tegen komen die nooit een fout maakt!
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Roel280€ » 12 jul 2010, 22:45