Beste w123club leden,
Allereerst zal ik mij even voorstellen: mijn naam is Ivo, 23 jaartjes jong en woonachtig in het mooie Maastricht. Al vanaf jongs af aan heb ik een passie voor automobielen.
Nu ik ben aangenomen voor mijn eerste echte baan, na eindelijk mijn studie voltooid te hebben, leek het mij een passend moment om mijn eerste auto aan te schaffen. Nu wil ik als liefhebber niet zo maar een auto, ik wil er een met karakter. Tijdens mijn studie heb ik een half jaar in Z-afrika gestudeerd en daar kennis gemaakt met het type W123 (e230). Ik heb deze auto een paar maanden gehuurd en optimaal kunnen ervaren wat het is om er eentje te bezitten. Eenmaal thuisgekomen liet het gevoel mij niet meer los om er ooit een te bezitten.
Nu ben ik nog in de oriëntatie-fase en heb nog niet een heel helder beeld van waar ik nu precies naar op zoek ben. Ga ik voor een sedan of coupe? Wil ik per se een m110 280 of neem ik genoegen met wat minder vermogen etc? Waar ik in ieder geval wel zeker van ben is dat ik geen project auto wil kopen. Ik ben dus op zoek naar een wagen in nagenoeg perfecte staat.
Gelukkig heeft mijn oom ervaring met het restaureren van auto's dus kan hij mij bijstaan bij een eventuele aankoop.
Ik hoop hier op het forum nog veel te leren, en misschien wel via het forum mijn droomauto aan te schaffen.
Mvg,
Ivo