[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Thermotijdschakelaar : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:44

Thermotijdschakelaar

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Thermotijdschakelaar

Berichtdoor Jan_Acquoy » 13 jul 2010, 09:54

Hallo,

Langs deze weg wil ik mijn probleem even aankaarten.
Ik heb een 280CE uit '79 welke bij koude motor redelijk vlot aanslaat (zegge: 3 seconden starten, daarna aanslaan)en loopt goed stationair.
Maar bij warme motor is het een drama. kan ik 3 minuten starten en dan moeizaam aanslaan, en met gaspedaal ingetrapt duurt het zeker een minuut en loopt hij vaak niet meteen op 6 pitten.

Forum wat afgeschuimt en begrepen dat valse lucht en de accumulator problemen kunnen leveren.
Dus.............
Alle vacuumleidingen nagelopen, zitten goed en stevig in de rubber verbindingen, geen droge rubbers o.i.d.
Met draaiende motor voorzichtig hier en daar, en vooral langs de injectoren wat remmenreiniger gespoten, maar zonder resultaat (toerental veranderd niet)
Accumulator heb ik vervangen maar heeft ook niet veel geholpen.

Nu las ik ook nog op het forum dat de thermotijdschakelaar ook nog wel eens de boosdoener kan zijn.
Mijn vraag is nu alleen:

WAAR ZIT DAT GEKKE DING?? (kan iemand hier een foto o.i.d. van kunnen laten zien.
en zou dit inderdaad nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Ik hoor graag van jullie..

Groeten

JAN
Jan_Acquoy
 


Re:Thermotijdschakelaar

Berichtdoor Maikel » 13 jul 2010, 10:57

hoi Jan,
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1

hopelijk heb je hier wat aan

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Thermotijdschakelaar

Berichtdoor Jan_Acquoy » 13 jul 2010, 11:21

Hallo Maikel,

bedankt voor de afbeelding.
Ik zag dat het niet van een 280 is maar van een 250??
weet niet of dit nog uitmaakt voor de positie op het motorblok of type van sensor/schakelaar?
Jan_Acquoy
 


Re:Thermotijdschakelaar

Berichtdoor Herman250 » 13 jul 2010, 14:21

Hoi,

De foto is niet van een 250, ik denk eerder van een 230E.

Gr Herman
Herman250
 


Re:Thermotijdschakelaar

Berichtdoor Jan_Acquoy » 13 jul 2010, 14:29

Ok, nou, ik zal dan in iedergeval op zoek gaan naar een 2 polige sensor in de buurt van de thermoschakelaar van de koelven
Jan_Acquoy
 


Re:Thermotijdschakelaar

Berichtdoor Maikel » 13 jul 2010, 15:32

hoi,

m102 zie ik staan dus 200 of 230 er, maar het zal er toch zo ongeveer wel uitzien toch?

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Thermotijdschakelaar

Berichtdoor MB280E » 13 jul 2010, 22:45

Dag Jan

Eerste een vraagje hoe is de ontsteking?
En ander iets wat je ook kan controleren zijn de injectoren. Of deze niet blijven nadruppelen
Je hebt 6 injectoren en 1 koudestartsproeier.
De 6 injectoren is puur mechanisch. (kunnen nadruppelen maar dat mag niet)
De koudestartsproeier is electronisch.
Zit aan de voorzijde gemonteerd onder de luchtfilter en eenvoudig te herkennen aan de stekker.
Deze kan ook nadruppelen en dit mag natuurlijk ook niet.
Veel succes.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 82 gasten