[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Carterdruk : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 17:36

Carterdruk

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Carterdruk

Berichtdoor Bram » 08 maart 2006, 11:29

Hallo mensen,

Ik blijf lekker mijn vragen stellen hier, om de technische data base op te bouwen :-)
Ik heb vorige week een 240D gezien, waarbij er aardig wat wind uit het kleppendeksel kwam als je de oliedop tijdens stationair draaien los draaide.

Wat is een nog acceptale druk die uit kleppendeksel mag komen? Lichtjes puffen, flink blazen, bijna niks?
M.i. heeft dit met versleten zuigerveren te maken....ik heb overigens niet de cilindercompressie gemeten.

Groeten Bram
Bram
 


Antwoord:Carterdruk

Berichtdoor Weizengelb » 08 maart 2006, 14:17

Lichtjes puffen mag, de dop zal nooit mooi stil blijven liggen.
Als hij echt blaast wordt het ernstig, een behoorlijk versleten motor blaast ook oliedruppeltjes mee eruit (hoewel de motor dan toch nog best goed kan lopen hoor, gaat echt niet zomaar kapot)

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Carterdruk

Berichtdoor Fritzfreund » 08 maart 2006, 20:50

Ik had een 300D die blies bij stationair toerental (permanente dampstroom) maar die had ook 380 k gedraaid en verbruikte ongeveer 1 op 300 aan olie. Dat blok was totaal op.
Mijn huidige 300TD doet gezellige pufjes bij stationair en gebruikt een acceptabele 1 op 1000 aan olie. Toch rookt ie meer dan wenselijk.
Ik heb wel eens het verhaal gehoord dat vaak de compressieveren nog goed zijn terwijl de olieschraapveren versleten zijn, je hebt dan een perfecte compressie maar toch olieverbruik. Geen overdruk (of onderdruk, daar wil ik vanaf zijn) zegt dus wel iets maar je kan er niet echt op varen.

grtn Fritzfreund
Fritzfreund
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten