Als het alleen op Gas is denk ik dat je LPG afstelling niet goed is. Naarmate de motor warmer wordt wordt de LPG verhouding namelijk steeds iets armer, het verdampt in de verdamper namelijk beter. Ik weet niet of je zelf je LPG kan afstellen, maar kijk is wat er gebeurd als je je stationair schroef iets open draait.
Er zijn eigelijk 3 verschillende instellingen die monteurs afhankelijk zijn.
Monteur A stelt de stationairschroef af zodat deze de correcte CO waarde geeft. 1,5% ongeveer.
Monteur B stelt de stationairschroef af zodat de motor weer netjes stationair loopt, maar een telage CO waarde, starten is dan zeer moeilijk bij echt warme motor en warm weer.
Monteur C stelt de stationairschroef af zodat de motor netjes loopt nadat hij hem iets te ver heeft door gedraaid, dus te rijk. Dit zorgt er voor dat je motor bij gasgeven ook iets vlotter reageerd.
Mijn voorkeur heeft monteur C. Je kan dit eigelijk vrij eenvoudig bereiken en het heeft dus wat voordelen. Het is overigens beter stationair iets te rijk te zitten dan te arm, stationair rijden we toch nooit
. Voordelen van stationair iets te rijk: Vlotte reactie bij gasgeven vanaf stationair, Gemakkelijkere start op LPG, zowel koud als warm. Nadeel: iets hoger verbruik bij stationair loop.