[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
motor slaat af na automaat inschakelen in R : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 22:52

motor slaat af na automaat inschakelen in R

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

motor slaat af na automaat inschakelen in R

Berichtdoor Wim123 » 14 jul 2010, 21:05

Sinds een paar weken heb ik het fenomeen dat de motor afslaat wanneer ik de automaat in z'n achteruit zet. In eerste instantie blijft de motor lopen maar geef ik gas stopt de motor spontaan.
Ik had gelezen op het forum dat iemand er ook last van had en na het kleppen stellen was het probleem voorbij. Dus ook ik kleppen stellen, maar hij blijft het doen. Als de motor koud is wil hij wel blijven lopen en kan ik gewoon achteruit rijden. Het lijkt er dus op dat in warme toestand hij het laat afweten.
De auto is een type 200 benzine met 102 motor en ik rijd alleen op benzine.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
Wim123

Re:motor slaat af na automaat inschakelen in R

Berichtdoor vlieger » 17 jul 2010, 19:58

Hallo Wim,
Het lijkt erop dat jouw warme motor te langzaam stationair loopt en ik neem aan dat je een motor met carburateur hebt.
Je kan de afstelling van de motor het beste even laten controleren, zoals ontsteking en CO percentage.
Let er dan speciaal op, of het rubber tussen de carburateur en inlaatspruitstuk geen scheurtjes heeft.
vlieger

Berichtdoor JantjeV8 » 17 jul 2010, 21:06

Weinig aan toe te voegen, ontstekingstijdstip nog eens nakijken, ontsteking moet erg in orde zijn.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wim123 » 19 jul 2010, 21:44

Ik zal de ontsteking en CO laten nalopen c.q. laten stellen. CO was al te hoog; 5.6 ipv 1.5. Maar ze hadden geen tijd om het toerental even te checken dus die weet ik niet. De auto heeft een elektronische ontsteking en ik heb een eenvoudig metertje die je kan gebruiken bij een ouderwetse ontsteking, maar niet bij deze. Dus dat moeten ze maar even bij de dealer doen. Ik heb al eens goed naar dat rubberen tussenstuk gekeken maar niets kunnen ontdekken. Ik had van Govert al het advies gekregen om eens naar de brandstofafsluiter te kijken. Het relais wat dat aanstuurd wordt gezekerd met zekering 14; die heb ik schoon gemaakt. Mogelijk help dat ook nog. Ik heb al weer met de auto gereden en op dit moment lijkt het goed te gaan. Fingers crossed.
Bedankt voor jullie info.
Wim123

Keer terug naar Techniek