MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:27

En dat is drie! (Benzen)

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

En dat is drie! (Benzen)

Berichtdoor De Boskabouter » 09 jul 2010, 12:48

Tja, hoe gaat dat... Je zwicht en kijkt toch eens wat op Marktplaats (had ik voor mezelf al enige tijd tot een verboden site verklaard. Tjee, mooie W123 230E. Zwitsers, ex Marco Hof, zandbeige. Alles klopte. Wellicht een ruilobject? Toch maar eens kijken.... Niet helemaal mijn favoriete kleur, maar wat was het ding gaaf. Nieuw bijna, en wat liep het motortje lekker. Taxatierapport erbij 2+ staat. Maar ja, eigenaar wilde niet ruilen. Denkend aan de bestraffende blik van mevrouw de Boskabouter een veel te laag bod gemompeld. Was ik plotseling eigenaar van nóg een Benz.

Nou moet er echt eentje weg. Whaaaaaaaa!!!! Maar welke?

- De Rode Zoef? Scheelt wel boetes, maar kan ik de airco en de betrouwbaarheid wel missen? Het gezin is tegen. Vinden hem veel te lekker zoeven.

- De Groene tractor dan? Lekker zuinig. Kan ik het vertrouwde getokkel missen? Het altijd meteen aanslaan, ook op de koudste winterdagen? Eigenlijk is het de sympathiekste van het stel. En hij is net zo lekker vertroeteld met nieuwe remmen en een grondige anti-roestbehandeling. Mijn dochters zijn voor de verkoop van de Groene Tractor. Hij ruikt teveel naar Schiphol, vinden ze en hij klinkt als een....juist...tractor.

- De Nieuwe? Uniek mooie staat, zo vind je er niet veel meer. Rijdt ook nog erg lekker, al haalt het toch niet bij de Rode Zoef.

Aaaargggg, wat een dilemma. Geestelijke bijstand gevraagd!!

De Boskabouter <br><br>Post edited by: de Boskabouter, at: 2010/07/09 12:51

De Boskabouter

Re:En dat is drie! (Benzen)

Berichtdoor Henk1959 » 09 jul 2010, 13:05

Nog maar even rustig een nachtje erover slapen Boskabouter, neem maar een extra pilletje.
Persoonlijk zou ik in ieder geval de groene tractor NIET wegdoen..........

Sterkte met je keuze
Henk1959

Berichtdoor 250petrolgrun » 09 jul 2010, 13:18

Mmmmmmmmmmm,..... mooie Benz, maar uhhhh... I kzie daar ook een pracht van een BMW E23 7 serie staan!

Is die ook van U, Her Boskabouter? Van de BMW E23 zie je er bijna geen één meer van rond rijden. Prachtige wagens en rijden heerlijk. Deze auto's waren hun tijd ver vooruit!

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor De Boskabouter » 09 jul 2010, 14:16

@Henk1959: Daar denkt de rest van het gezin héééél anders over!

@Arno: Neen, die BMW is niet van mij. Helaas. Dan ontploft mevrouw de Boskabouter helemaal. En met mevrouw de Boskabouter valt niet te spotten!

Overigens is dat type BMW nogal bewerkelijk. Toen al. Ze zijn niet voor niets erg zeldzaam. Meer voor mensen met geduld, grote technische handigheid, een eigen werkplaats én een dikke portemonnee.

De Boskabouter
De Boskabouter

Berichtdoor Rupsje Nooitgenoeg » 09 jul 2010, 14:32

Wat voor type auto is die rode zoef??
Tractor altijd houden... Die tokkel zul je teveel missen....
Tja een W123 in mooie staat vind je ook niet snel weer....

Als die rode zoef geen MB is dan lozen die handel ;-)))

Groeten Jeroen

Eigenlijk vind ik dat die foto met de Boeren Mest Wagen niet op dit forum hoort te staan whahahahaha.<br><br>Post edited by: Rupsje Nooitgenoeg, at: 2010/07/09 14:33
Rupsje Nooitgenoeg

Berichtdoor De Boskabouter » 09 jul 2010, 14:45

De Rode Zoef is een MB 300E W124. Rijdt fantastisch en is tot nu toe erg betrouwbaar gebleken, alleen mag je hier maar 120 km/u. Met de 300E is dat frustrerend langzaam, met de Groene Tractor bijna topsnelheid en met de Nieuwe aanvaardbaar.

Ik hel daarom over naar het wegdoen van Zoef. Maar niet tijdens deze akelige hitte. Eerst koelere tijden afwachten.

De Boskabouter
De Boskabouter

Berichtdoor Quinten » 09 jul 2010, 17:19

Ik zou de zoef wegdoen die zie je tegenwoordig alleen nog met kraaltjeskettingen en witte platen met (BG) (PL) (RO) in rijden.
Ennuh zo'n E23 is lekker maar een E28 (5 serie 1982-1987) is veel betrouwbaarder (p.s. daar heb ik er 9 van gehad) en maar 3x een W123.
Quinten

Berichtdoor De Boskabouter » 19 jul 2010, 00:25

Het gehele MB wagenpark op een rij. Mooi Hé?

De Boskabouter

Berichtdoor De Boskabouter » 19 jul 2010, 00:27

En aan de achterzijde....De Audi Cabrio mocht er even niet bij. <br><br>Post edited by: de Boskabouter, at: 2010/07/19 00:28

De Boskabouter

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto