Er zijn relatief veel problemen met die hydraulische achtervering bij TD's
Maar meestal zijn niet de schokbrekers zelf kapot, maar is de afstelling verkeerd of zit er ergens een lek (in de leidingen).Ik zou als eerste eens kijken hoeveel olie er nog inzit, (ronde tonnetje voor in de motorruimte)
Eigenlijk hoort bij starten de achterkant omhoog te komen, een paar centimer, net zoals bij een citroen.
Er zitten ook een soort " bollen" in het systeem, welke ook kapot kunnen zijn, zijn bij db depot.de te krijgen...ik dacht ongeveer 70 euro.
Ook moet het systeem op druk worden gebracht door een pomp, daar kan ook het probleem zitten
De afstelling kun je op een brug met lopende motor controleren, het gaat met een soort tandradje dat je kunt verspringen/ verzetten, een tandje is ongeveer 2 a 3 cm hoger of later, vaak zit in dit gebied de zaak aardig vast geroest / vast door vuil etc. Daardoor reageert de nivocontrole vd auto dus ook niet goed.
Alleen doen op een brug, auto kan ook direct omlaag komen en dan zit je klem!!!
Ook kan er wat afgebroken zijn, juist in dat gebied van dat tandradje wat je kunt verzetten.
Ik zou beginenen met olie checken evt bijvullen en dan op een brug kijken hoe de zaak eruit ziet.
Sorry dat ik het even niet specifieker kan zeggen maar het is een tijdje geleden dat ik eraangesleuteld heb.
zie ook hier
http://mercedes-w123.net/Helpline_02.htm
success.............<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/03/09 13:56