MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 01:47

Stoel verlagen in W123 280TE

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Stoel verlagen in W123 280TE

Berichtdoor mwouda » 21 apr 2010, 23:15

Ik overweeg de aanschaf van een 280TE. Ben helaas nogal lang (2,03m). Heb inmiddels proef gereden in een fantastisch exemplaar, maar ik zit met mijn hoofd heel dicht tegen het dak. Weet iemand of het mogelijk is de bestuurders stoel enkele centimeters te verlagen?

Alvast bedankt!
mwouda

Re:Stoel verlagen in W123 280TE

Berichtdoor drieske » 21 apr 2010, 23:35

Had de 280TE geen hoogteverstelling, een handel aan de linker kant van 't onderstel ??... Als je de hoogteverstelling in de laagste stand zet kom je een heel eind ! Als die geen hoogteverstelling had was ie al wat lager dan met maar lager(zonder lengteverstelling) kan niet anders krijg je de stoel niet aan de wagenbodem vast.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Roel280€ » 22 apr 2010, 00:25

Mijn 280E heeft als fabrieksoptie 'verlaagde voorstoelen' in combinatie met hoogteverstelling. Hier kan ik (185cm) niet in zitten en ik heb de zitting laten opvullen. Bij d erechterstoel (origineel verlaagd dus) lijkt het of de vulling minder is van de zitting, dus je zit 'dieper'. Maar een en ander is natuurlijk riskant na te bootsen. Je kunt vulling verwijderen, maar hoe zit het met de slijtage aan vering e.d.?
Als je 280TE een schuifdak heeft, kost dat sowieso hoofdruimte.
Roel280€

Berichtdoor Sandbeige » 22 apr 2010, 10:09

Ik denk dat t lastig wordt. Een vriend van me is 2,05 . Hij past absoluut niet in een W123. Hij heeft een 500SEC. Makkelijk met instappen ivm grote deur.
Sandbeige

Berichtdoor 2m1300TDT » 25 apr 2010, 15:25

Onzin!
Ik rijd al 4 jaar in een T met schuifdak. ben 201 cm
De oplossing is makkelijk: je rugleuning iets naar achter draaien.
En regelmatig naar de kapper ;-].
Ik was snel gewend aan die houding, nog relaxerender dan het geluid van de diesel.

Je zal met die lengte niet de lichtste zijn dus die stoelen zakken vanzelf wel door.
2m1300TDT

Berichtdoor MBvO » 26 apr 2010, 14:07

Bij stoelen met hoogteverstelling zit er een hendel aan de linker (deur) zijde van de bestuurdersstoel. Die moet je omhoogtrekken en dan de stoel naar achter schuiven om hem lager te zetten (en naar voren dus voor omhoog). Er zitten twee rails onder zo'n stoel: eentje voor horizontale verschuiving (met gebruik van hendeltje aan de voorzijde van de stoel) en een schuine voor de hoogteverstelling (beetje het idee van het begin van een achtbaan waar je zo omhoog gerateld wordt).
MBvO

Berichtdoor Frasp » 26 apr 2010, 14:52

Ik ben 2.03 meter en zit ruim boven de gemiddelde gewichtsklasse en zit perfect in mijn sedan met schuifdak. Inderdaad de rugleuning iets naar achteren. Lekker cruisen. Geen centje pijn. Moet in de zomer overigens wel met de stoelen aan de slag ;-0 Die kunnen wel wat opvulling gebruiken.

Groet
Frank
Frasp

Berichtdoor StevenS » 20 jul 2010, 11:01

Hoihoi,

Ik ben zelf 1.97 en pas perfect in de T. Ik heb bij mij wel de rails weer goed gangbaar gemaakt en heb het gevoel dat de stoel nu verder naar achteren/beneden kan. Mijn hoofdruimte is ruim, geen kans op plafondvlekken.

gr
Steven
StevenS

Keer terug naar Interieur