Hallo, ik wist dat ik hier al eens iets over gelezen had! Dus maar even zoeken, en jawel hoor op de W114/115 club, ik weet niet zeker of de handel het zelfde is, maar ik vermoed van wel Dus ik hoop dat je hier wat aan hebt Groet Robert
Het is hier al vaker besproken, maar ook mijn richtingaanwijzer blijft niet hangen - en vandaag ben ik maar 'es aan de oplossing begonnen. Maar 't is er niet helemaal van gekomen
Onderstaande plaatjes komen van Sternschuppen.de en gebruik ik om even toe te lichten waar het misging en wat ik heb geprobeerd. Het wordt een beetje richtingaanwijzer-fixen-voor-Dummy's zo, is de hoop. Heeft iemand anders er later ook nog wat aan.
Ik ben begonnen met het losschroeven van de hendel en de aansluiting naar de toeter.
Daarna heb ik de multistekker losgetrokken.
En de hele boel uit de stuurkolom gehaald.
Dit is wat je overhoudt. De rode pijltjes wijzen naar de rollertjes die glijden over het metaal - in de richting van de gele pijltjes.
Nou is het basisidee achter deze richtingaanwijzer dat het rollertje in een inkeping valt en zo in positie blijft staan. Maar: naar verloop van tijd raken die inkepingen meer en meer afgerond en moet je ze een beetje uitvijlen.
Hier ging het mis bij mij: waar zit die inkeping precies? Waar moet je precies vijlen? Neem het linker rode pijltje als voorbeeld: moet het rechts of links daarvan gebeuren? En ik zag dat er al flink wat vijlwerk was verricht, waardoor ik de hoop een beetje verlies dat het al vijlend te fixen valt. D'r moet toch ooit een eind komen aan hoe ver je kan gaan?
Ook las ik ergens dat het de moeite loont om de veer in het midden wat op te spannen. Dus heb ik geprobeerd om een stuk van de veer te knippen en een nieuw oogje erop te buigen, met als resultaat dat de veer wegsprong. En bij mijn ijzerwaren handel op de hoek hadden ze geen passende veren, dus ben ik maar wat gaan modderen met een ander veertje - waardoor ik in elk geval niet verder van huis ben gekomen
Al met al ben ik er bijna uit
Met dank aan de W114/115 Club
<br><br>Bericht gewijzigd door: Robert, op: 2006/03/09 17:58