Beste forumvrienden,
Heb mij net een perfect werkende Becker Traffic Pro inclusief GPS-antenne, Nederlandstalige handleiding, code, 3CD's waarvan 2 met hotel's, tankstations en nog andere zaken en 1 met de kaarten op, versie 6.0 (hoe recent is deze versie?) aangeschaft voor slechts 20 euro.
Gezien in mijn 230E nog een oude Philips zat, heb ik zelf wat geknutseld en de voorste speakers, de massa en de geschakelde plus op een ISO-stekker aangesloten. Toen ik de Becker aanzette startte hij vreemd genoeg niet op. Hij deed het wel toen ik mijn geschakelde plus op mijn permanente plus aansloot. CD's spelen doet hij perfect, heel mooi geluid in vergelijking met de oude radio.
Nu heb ik toch een aantal vraagjes:
- De permanente plus, ik vermoed dat dat het makkelijkste is om die van de schakelaar van de '4 pinkers' te halen?
- Op de ISO-stekker zit een ingang voor de verlichting van de radio. Hoe pak ik dit het best aan?
- De antenne-ingang in de Becker werkt blijkbaar met een coax-koppelstuk. Kan ik de oude antenneplug gewoon losknippen of is het voorzichtiger een verloopstukje te kopen?
- Zijn er standaard kabels getrokken naar de hoedenplank? Ik zou hieronder speakers willen monteren en ik weet dat er daar een uitsparing is voorzien maar ik zie geen kabels liggen achter m'n radio. Zo nee, hoe trek ik deze het best? Via het plafond?
- Ik bouw voor de GPS te kunnen gebruiken later wel een pulsgever in op mijn kilometerteller. Hoe verbind ik deze vervolgens met mijn radio?
Groeten,
Jakob
Best mooi geluid nog uit die standaardspeakers me dunkt
Post edited by: Jakob, at: 2010/07/21 12:35