MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 03:16

1982 240TD in Agaven Grun met Dattel

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

1982 240TD in Agaven Grun met Dattel

Berichtdoor Divwerf » 23 jul 2010, 15:14

hi all,

de laatste dagen dit forum ontdekt en meteen antwoord gevonden op een aantal vragen waar ik al heel lang mee rondliep, hopelijk kan ik ook nog wat onderdeeltjes vinden waarnaar ik al een tijd op zoek ben. Heb ook geprobeerd wat anderen te helpen met bevindingen uit het verleden.

Ik rij een 82er 240TD van Duitse origine, ik ben derde eigenaar. Toen ik de auto kocht was zij in zeer redelijke staat, met gedocumenteerde geschiedenis en 220.000km. Wel wat kleine gebruiksporen (krasjes, deukjes) maar nergens roest of rottigheid, ook van onder keihard. Grote beurt en rijden maar was het devies. Technisch was de auto goed bijgehouden, dat werd al vrij snel duidelijk. Na ongeveer een half jaar heb ik mijn automaatbak moeten laten reviseren, verder technisch over de afgelopen jaren alleen keurig het onderhoud bijgehouden en wat slijtagedelen als remblokken, eindemper uitlaat en banden vervangen.

De auto is Agaven Grun met Dattel interieur en heeft als fabrieksopties: mechanisch schuifdak, automaat, centrale vergrendeling en stuurbekrachtiging.

Maar als liefhebber doe je vaak natuurlijk wat meer dan alleen bijhouden. Na een kleine aanrijding besloten niet alleen de schade te laten repareren maar meteen de schoonheidsfoutjes te laten aanpakken en de auto bijna in het geheel te laten overspuiten. Ook meteen een andere achterklep (als nieuw) gemonteerd vanwege een deuk (en roest als gevolg daarvan) in de originele. Daarnaast een nieuwe midden-armsteun uit Duitsland besteld en een Becker radio met ipod-connector gemonteerd en de speakers voorin vervangen. Ook heb ik onlangs een mooie gebruikte doppelrollo kunnen vinden in de juiste kleur, die er helaas pas in kan wanneer ik de montagedeeltjes ergens kan vinden.

Dan is er natuurlijk nog een to-do lijstje en een verlanglijstje.

To-do's: de carterpakking en een motorsteun vervangen. Zal deze of volgende maand gebeuren.

Verlanglijstje: nieuwe mattenset in Dattel, rollo bevestigingsmateriaal, houten inleg interieur. Hoewel het interieur nog in zeer mooie staat is, zeker voor een T, zou ik een leren, pullman of mb-tex interieur ook niet afslaan. Misschien een setje kroonkurken om het af te maken. (Weet iemand of de banden op mijn stalen velgen zo passen op kroonkurken?)


Ultieme W123 voor mij..
Op termijn zal mijn ultieme W123 er toch (ook) moeten komen: een late 280E sedan in een mooie kleur en uitvoering.

Must-have's zijn dan:

- pullman, leer of mb-tex
- hoofdsteunen achterin
- volledig hout t/m middenconsole
- getint glas
- schuifdak
- kroonkurken

Nice-to-have's zijn:

- toerenteller
- airco (al dan niet automatisch)
- leren stuur

En de kleur?

one of these would do:

904 Dunkel Blau
932 Lapisblau
877 Petrol blue
355 Diamantblau
480 Manganbraun
404 Milanbraun
876 Zypressengrun

Ik zal een paar fotootjes van mijn240TD bijvoegen.. In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties en hulp tot zover..

vr.gr. Peter
Divwerf
 


Re:1982 240TD in Agaven Grun met Dattel

Berichtdoor Divwerf » 23 jul 2010, 15:16

de 240TD..

Divwerf
 


Re:1982 240TD in Agaven Grun met Dattel

Berichtdoor Divwerf » 23 jul 2010, 15:16

de 240TD..

Divwerf
 


Re:1982 240TD in Agaven Grun met Dattel

Berichtdoor Divwerf » 23 jul 2010, 15:17

de 240TD..

Divwerf
 


Re:1982 240TD in Agaven Grun met Dattel

Berichtdoor Divwerf » 23 jul 2010, 15:17

de 240TD..

Divwerf
 


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten