Vreemd, ik ken het 110 blok niet maar als je vliegwiel op tdc staat dan moet de zuiger van de eerste cilinder (het dichtst bij je krukaspoelie) bovenin staan.
Je kunt aan de stand van de nokken op je nokkenas zien welke slag de motor gaat maken, aan de hand van de draairichting kun je dus bepalen of de inlaat of de uitlaatklep open zal gaan, in jouw geval moeten de kleppen op tuimelen staan, de uitlaatklep is net dicht en de inlaatklep gaat bijna open! Uiteraard van de eerste cilinder.
Ps De krukas draait twee keer zo snel als de nokkenassen, dat staat hierboven verkeerd
, dus als je ergens aan moet draaien is het aan de krukas. Het zou dus kunnen zijn dat je krukas nog een volledige omwenteling moet maken tov je nokkenassen.
Succes!
...een volledige omwenteling verkeerd verklaart trouwens nog steeds niet dat je klep op de zuige loopt...
Post edited by: bartolo66, at: 2010/07/25 15:36
Tekst aangepast.Er stond vliegwiel, maar dat moet idd krukaspoelie zijn.<br><br>Post edited by: bartolo66, at: 2010/07/25 22:31