[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Mist over het Panningse veld... : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 09:48

Mist over het Panningse veld...

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Mist over het Panningse veld...

Berichtdoor JantjeV8 » 25 jul 2010, 20:25

Goeiendag wat een mooi evenement: Historisch Festival te Panningen.

Een vrij groot Mercedes gehalte middels de aanwezigheid van een van mijn nog te verwezenlijke dromen: De Unimog.

Verder ongekend veel soorten en merken tractoren en alles wat er maar mee te maken heeft. Geweldige sfeer.

Op het trekkertrekbaantje wisselen de 6 cilinders Fergusons af met de 1-cilinder Lanz Bulldogs en Ursussen.
Op het ploegveld probeert een ingegraven 1-cilinder (9.600cc!!!) Zetor zich met ferme dieselklappen uit de grond te werken.
Op het warmloopveld is het een wirwar van losgeslagen jeugd die hoe onnutter hoe liever de rookpluimen de lucht inblazen.
Op het kampeerveld staan de Hanomag schleppers voor prachtige houten woonwagens tussen de rokende barbeques.
Een eindje verderop staan de Lanzen zo langzaam mogelijk te draaien en dansend op de wielen keurige rookkransen de lucht in te ploffen.

Heel erg indrukwekkend vond ik de stoomtraktor die ook even voor de trekkersleep werd gezet. Het ding zou 19PK hebben, de sleepwagen werd gewoon met oplopend gewicht er achter gehangen en los ging het. Goeiendag wat een leven maakt zo'n ding dan, echt machtig!!! <br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2010/07/25 20:32

JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Mist over het Panningse veld...

Berichtdoor JantjeV8 » 25 jul 2010, 20:31

En al sissend en fluitend trok hij fullpull.
Helaas heb ik weinig foto's wegens een lege batterij, maar volgend jaar weer in elk geval.

Ouderwetse dorsmachines volop aan het werk, Grote Lister stationair motoren die een zaagmachine aandrijft en daar boomstammen in planken staan te zagen.
Oude graafmachines van O&K en Krupp met 1-cilinder diesels achterin waarvan de werking mij nog steeds niet duidelijk is geworden. Helemaal vol met kabels, overbrengingen en vliegwielen.

Het mooiste is dat het geen statisch evenement is, alles pruttelt, stampt maar bovenal: zorgt voor een goed ruikende mist boven het Limburgse landschap. Ik heb genoten.

JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Weizengelb » 26 jul 2010, 12:26

Wow, nou, daar had ik ook wel even heen kunnen gaan dan!

Dus die stoomtractor trok een echte full pull!?
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 26 jul 2010, 13:40

Zonder blikken of blozen, wel veel rook en veel stoom...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Keer terug naar Van alles en nog wat....