MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:29

Lichtverklikker komt/gaat

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Lichtverklikker komt/gaat

Berichtdoor Divwerf » 24 jul 2010, 01:04

mijn lichtverklikker (zoemertje) doet het heel af en toe wel maar meestal niet. Ik heb inmiddels hier kunnen vinden dat de verklikker achterop de klokkenwinkel zit en dat het ding bijna nooit kapot gaat. Het 'palletje' in de deur is het probleem niet aangezien de binnenverlcihting naar behoren functioneert. Iemand enig idee wat het kan zijn? Of het ding gewoon vervangen? Ik moet er toch zijn om de lampjes te vervangen..

alvast dank
Divwerf

Re:Lichtverklikker komt/gaat

Berichtdoor MBvO » 26 jul 2010, 00:30

Ik kan je geen nuttige raad geven behalve als je dat ding gaat vervangen, zie dan dat je iets krijgt met een relaxed jazz muziekje of zo, ik schrik me eige telkens een hartverzakking als dat ding afgaat! Maar allee, hij doet het tenminste ;-)
MBvO

Berichtdoor Fritske » 28 jul 2010, 08:17

Bij mij doet hij het ook regelmatig niet, maar dat is wanneer ik de sleutel in het contact laat staan als ik even op het erf parkeer. Heb jij niet hetzelfde? dat hij het alleen niet doet als je de sleutel op het contact laat staan?
Fritske

Berichtdoor Divwerf » 28 jul 2010, 09:38

nee helaas, bij mij doet hij het 9 van de 10 keer ook niet als ik de sleutel eruit haal..
Divwerf

Berichtdoor Lampi W123 250 » 28 jul 2010, 22:50

Aha

Ook weer iets dat mijn Benz ook heeft....
Bij mij zoemt er helemaal niks. Reuze irritant omdat ik dan steeds allerlei buurmannen en buurvrouwen aan de deur heb die me komen waarschuwen... En als je dan bedenkt dat de gemiddelde leeftijd bij ons in de straat 80 is kun je je een voorstelling maken van de tijd dat je daar telkens mee druk bent.

Dus wie weet waar die zoemert zich bevindt? Heb alle lampjes van de dashverlichting reeds vervangen. Heeft iemand er een duidelijke foto van?

Hoor het graag!

Thanks<br><br>Post edited by: Lampi W123 250, at: 2010/07/28 22:51
Lampi W123 250

Berichtdoor Divwerf » 29 jul 2010, 10:52

hi, als je even zoekt op 'verklikker' vind je foto's van de achterkant van de klokkenwinkel, daarop zit een zwart vierkant 'doosje' (lijkt een beetje op een relais) dat de verklikker is. Ik ga dat ding binnenkort vervangen, zal wel even wat fotootjes plaatsen..
Divwerf

Keer terug naar Techniek