MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:49

Even voorstellen

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Even voorstellen

Berichtdoor ErikenRenata » 27 jul 2010, 20:20

Bij deze wil ik van de gelegenheid gebruik maken om mij even voor te stellen.

Sinds een twee weken is ons gezin de trotse eigenaar van een MB 200D model W123 uit 1983.
Het is onze eerste Klassieker en we zijn er erg blij mee.

We wilden er al langer één maar stelden het telkens uit, want een mooie en technische goede auto was meestal te duur en een opknapper zit ik niet op te wachten.

We willen hem dagelijks gebruiken want ook het belasting voordeel sprak ons wel aan.

Maar nu is hij er dan toch.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat mijn zwager hem gevonden heeft.

Hij belde me drie weken geleden en zij Erik ik heb een juweeltje gevonden met maar heel weinig kilometers.

Nou hij heeft niets te veel gezegd, De auto heeft maar 146000 km gelopen en ziet er erg mooi uit.
Natuurlijk zijn er en paar plekjes maar die kunnen rustig wachten tot het gezinsbudget het weer toe laat zeg maar.

Er is wel een klusje dat ik direct aangepakt heb en dat is de dashboard verlichting maar dat project kunnen jullie verder op het forum wel volgen.

Alle boekjes zaten er nog bij dus voor ik zover heb na kunnen gaan klopt de kilometer stand en als je de auto verder goed bekijkt van binnen en van buiten dan ben ik er wel gerust op dat de km stand klopt.

Ik zal binnen kort een paar foto's maken en ze proberen op de site te zetten.

Ik en mijn gezin wensen iedereen veel kilometer plezier met hun klassieker hier op de site

Vr.Gr Erik & Renata en kinderen<br><br>Post edited by: ErikenRenata, at: 2010/07/28 17:57
ErikenRenata

Re:Even voorstellen

Berichtdoor MBvO » 27 jul 2010, 20:37

Hallo Erik, dat klinkt geweldig: een mooie km.-stand, prijs naar budget en gedocumenteerd, dat kom je niet al te vaak tegen. Ik stond gister bij de garage (voor mijn andere auto, met een W123 kom je als het goed is niet zo vaak bij de garage...) waar een W123 stond voor een oliewissel, vertelde de eigenaar mij tussen neus en lippen door dat hij 'een miljoen en een beetje km' had gelopen!!
Veel plezier ermee en veel veilige kilometers gewenst. We zien de foto's tegemoet!
MBvO

Berichtdoor ErikenRenata » 28 jul 2010, 18:00

Zo hier heb ik dan wat foto's van onze Benz <br><br>Post edited by: ErikenRenata, at: 2010/07/28 18:10

ErikenRenata

Berichtdoor ErikenRenata » 28 jul 2010, 18:24

Hier een foto van de motor

ErikenRenata

Berichtdoor ErikenRenata » 28 jul 2010, 18:29

Foto van het interieur
Bestuurders kant komt nog want daar ligt nu wat bekleding materiaal omdat ik met de verlichting bezig ben

ErikenRenata

Berichtdoor De Boskabouter » 28 jul 2010, 18:44

Mooie strakke auto, zeg. Lijkt trouwens wel een tweelingbroertje van de Groene Tractor. Zelfde kleur (Rietgroen)en exact dezelfde bekleding.

Goede diesels zijn schaars, zeker voor een aangename prijs. Je hebt dus geluk gehad.

Veel plezier en welkom bij de club,

De Boskabouter
De Boskabouter

Berichtdoor 250petrolgrun » 28 jul 2010, 18:50

Beste Erik en Renata en de kinderen,

Allereerst welkom op de W123club.nl ;)

Ik wil het gezin van harte feliciteren met julle oude/nieuwe Mercedes-Benz W123 200D.
Wat ziet die wagen er lekker fris uit, zo ook de machinekamer het is een genot dit te mogen aanschouwen.
Dat jullie met z'n alle er maar veel plezier van mogen hebben en veilige kilometers mogen maken.

Af en toe zo een klusje aan de W123 zoals het repareren van de dashboard verlichting zijn gewon leuke dingen om te doen en het geeft je een band met de W123. Als je ook nog in staat bent om zelf zo goed als het kan het onderhoud van je W123 te doen word het helemaal een feest.

Succes ermee, groet, Arno
250petrolgrun

Keer terug naar Even voorstellen