Even een vraag.
M'n 200T (carburateur)(benzine en LPG) start als ie koud is netjes en hij loopt keurig zowel op gas als op benzine. (dit heeft me al wat afstel uurtjes gekost voor ie echt netjes liep)
maar loop nu tegen een fenomeen aan dat ik echt niet snap.
Als de motor goed warm is en zet h'm af en start hem weer loopt ie gewoon, als je hem afzet en 5 minuten wacht start ie voor geen meter ook niet met een paar keer 30 seconden doorstarten. pas na 40 minuten wachten (als de motor weer wat is afgekoeld) start ie weer zonder problemen. Dit doet ie zowel op gas als benzine.
eerst dacht ik dat omdat ie wat aan de rijke kant staat dat ik hem verzoop. Maar net de een bougie er uitgedraaid en niet aan de hand, niet nat niet versleten, niets.
Een vriend van mij kwam met het fenomeen vapour lock aan... Als je motor warm is zou zich in je carburateur of in je inlaatspruitstuk een rijk mengsel/warme gasbel opbouwen die voorkomt dat de motor voldoende lucht zou kunnen aanzuigen en daarom pas weer start als ie afgekoeld is en de gasbel is verdwenen.... ik kan dit verhaal niet helemaal plaatsen maar ik kan ook niet bedenken wat het anders kan zijn. Ben ik wel benieuwd of iemand dit probleem herkend en een oplossing weet.
Alvast bedankt, Steven