MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:44

blij met mijn nieuwe Benz

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

blij met mijn nieuwe Benz

Berichtdoor tiralarc » 29 jul 2010, 20:19

Hoi bij deze stel ik mij even voor.Ik ben Stef en ben voor het eerst eigenaar van een 240D uit 82.
Gekocht in Ede en al snel onder de indruk van de eigenschappen. Hij rijdt zuinig en zeer soepel.
Alleen de remklauw ,ik denk links,zit volgens mij wat los,daar hij schokt onder het remmen,maar dat is volgens mij de klauw opnieuw vastzetten.Verder is hij Metallic Groen(eerder zeegroen) maar nog in goede staat.
Wat roest maar dat mag voor zijn leeftijd,maar niet voor lang meer.Ga hem nog mooier maken.
Ik hoop dat ik veel aan de club heb en jullie ook aan mij.Vind het spannend,omdat ik nog nooit lid van een club als deze ben geweest.

Groetjes tiralarc
tiralarc

Re:blij met mijn nieuwe Benz

Berichtdoor Patman » 29 jul 2010, 20:55

Welkom hier Stef,je leert je Benz vanzelf kennen,er gaat hier straks een wereld voor je open.

Zorg wel dat de remmerij voor elkaar is man,er staat zat over geschreven op het forum dus dat is een mooi punt om mee te beginnen.

Enne...waar blijven de foto's van je bolide?

Groeten,Patrick.
Patman

Berichtdoor Quinten » 29 jul 2010, 21:28

Welkom, Wist je trouwens dat wij gek zijn op foto's?
Quinten

Berichtdoor 250petrolgrun » 29 jul 2010, 21:47

Welkom op de club hier Stef Tiralarc,

Het genieten is al begonnem. Waar schijnlik is je kleur Silbel-Distel-Grun?

Dit kan je na gaan op het plaatje wat de zelfde kleur heeft als jou W123 240D onder de motor kap.

Er zitten er 2.

De 1e,

Dat is je Chassis nr die heb je nodig als je onderdelen gaat bestellen bij de Mercedes-Benz dealer, schroom je niet soms zijn onderdelen daar goedkoper dan in de reguliere automaterialenzaak! En originele onderdelen zijn altijd beter dan imitatie.

De 2e,

Daar staan alle extra's op die af fabriek zijn geleverd doormiddel van de nummers is alles te achterhalen.
Zo ook de kleur van de lak.
Bij jou moet dit denk ik zijn: 861 (silbergrun) of 881 (silberdistel) Ook kan hier een letter achter staan bij voorbeeld een G van het verfmerk Glasurit dan is de wagen met dit merk verf gespoten in de fabriek.

Viel pleizer hier op het forum om de historie van jou W123 hier te ontrafelen. Gebruik de zoek funtie rechtsboven in en er gaat inderdaad een wereld voor je open.

Groet, Arno<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2010/07/29 22:07
250petrolgrun

Berichtdoor Luigi » 02 aug 2010, 10:44

Leuk weer een liefhebber erbij.

Ik denk niet dat je spijt zult krijgen van je aanmelding bij onze club.
Er worden regelmatig erg leuke evenementen georganiseerd.
We zijn zeker benieuwd naar foto's van je nieuwe auto.
Naar alle waarschijnlijkheid zal hij wel silberdistel zijn omdat de kleur Silbergrun maar geleverd is tot september 1979 op de serie 0.5 en 1.
Heel veel suc6 met je W123

Groet Luig<br><br>Post edited by: Luigi, at: 2010/08/02 10:44
Luigi

Keer terug naar Even voorstellen