Ook weer een mooi verhaal Jan.
Met goede afloop!
Mannen waar blijven jullie nou met mooie verhalen?
Ook jullie hebben toch wel eens avontuur gehad?
Ik heb er nog één uit de oude doos, wel wat recenter dan de vorige want, dit avontuur heeft plaatsgevonden in 2004.
En heb het al een keer eerder geplaatst hier op het forum in 2007. maar omdat het zo'n mooi avontuur is wil ik jullie deze niet onthouden!
in dit topic:
http://w123club.nl/component/option,com ... /catid,11/
Vast op Paleis Soestdijk.
Beste leden en vrienden van de club,
Ik was jullie nog het verhaal schuldig over hoe ik kwam vast te zitten op Paleis Soestdijk.
Ik had de 3 dagen er voor doorgebracht in Maastricht voor het Nederlands Europees voorzitterschap van de EU in 2004.
Ik was toen de chauffeur van de minister van Economische Zaken Laurens Jan Brinkhorst.
Op de bewuste zondagochtend spreek ik eerst met de 3 motoragenten van de KLPD Driebergen de te rijden route door en de codes: remmen, gas geven, gas minderen door.
De eerste Motor agent werkt als verkenner die de deelnemers op de openbare weg naar de kant loodst en de weg vrijmaakt ( onder begeleiding mag je namelijk nooit stoppen tenzij noodgeval)
De tweede motoragent rijd voor de dienst auto en maakt de deelnemers van de openbare weg er op attent dat ze moeten blijven opletten want als de verkenner die voor uit rijd om kruispunten vrij te houden willen ze vaak weer terug naar de linker rijstrook (die deelnemers aan het verkeer letten niet goed op want, wij rijden zo’n 100 meter achter de verkenner)
De derde motoragent rijd vlak achter mijn dienst auto zodat er niemand tussen kan komen en zo blokt hij de situatie af.
Met nr. 3 had ik echt medelijden omdat de rit van Maastricht zo’n 220 kilometer was en dat in de stromende regen.
Die man rijd dan puur op je achterlichten en het is dus voor ons aller vier een zeer inspannende rit.
Het is dus van een groot belang dat je de rit met elkaar doorbrieft zo dat je elkaar begrijpt.
In mijn oor een dopje waar ik mee in verbinding stond met motorrijder 2, mocht er wat met de minister aan de hand zijn of zijn plannen plotseling mochten wijzigen dan kon ik dat doorgeven en nr. 2 dat weer door de mobilofoon.
Met een kruissnelheid van 150km/u reden we richting Soestdijk met pieken van 180km/u in de regen.
Aan gekomen op het Paleis voor het bekende bordes van de defilé’s bedankte de minister de geweldige motorbegeleiding van de KLPD te Driebergen.
De lakei kwam het bordes af en deelde ons mede dat we ergens anders op het landgoed moesten zijn.
Nu gaat het beginnen:
Ik moest met de BMW E60 530d die niet zo hoog op zijn banden staat door het bos, door diepe sporen rijden.
Ja, jullie zullen het wel snappen ik gleed dus met de bodemplaat over het bospad.
Ik deed de keuze hendel van de 6 bak automaat op handmatig in zijn 2 of 3 om zoveel mogelijk wielspin te voorkomen en dus tractie te behouden.
De BMW E60 530d heeft namelijk 500NM bij 2000 t/min dus, koppel genoeg.
Aangekomen op de locatie op het landgoed Paleis Soestdijk liet ik de minister en zijn vrouw uit de auto stappen en wilde ‘m parkeren tussen de bomen maar, helaas daar kwam de Majesteit ( Leve de Koningin)
Haar chauffeur nam de laatste plek in tussen de bomen die daar beschikbaar was.
Dus moest ik achteruit het bruggetje weer over en zo door de diepe sporen de weg terug vervolgen.
Dat leek mij geen goedplan!
Dus deed ik na het bruggetje een poging de auto te keren.
Maar de diepe sporen lieten me niet toe de auto te keren waardoor ik de voorbumper vol met modder van de regenachtige dag schepte en de achter bumper werd gelift door het wat hoger gelegen pad.
Resultaat een achterwiel die fier het lucht ruim koos en ik dus geen grip meer had.
Daar sta je dan, met je goede fatsoen en natuurlijk de mannen van de DKDB (Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging) die niet meer bij kwamen van het lachen.
Na het uitlachen van deze rijksambtenaar kwamen ze me gelijk ter hulp om mij en de BMW uit de benarde positie te bevrijden.
Als eerst e moest de bagage van 3 dagen Maastricht uit de auto.
Zand en takken onder het achterwiel geschept dat fier in de lucht stak.
Nu de DKDB’ers met 4 man aan de motorkap duwen en ik voorzichtig gas gevend in zijn achteruit.
Het resultaat was dat de modder op het dak lag en de takken en zand verdwenen waren.
Toen kwam er een chauffeur van het Koninklijk huis met een Ford Focus en sleepkabel, pffff mijn redding.
In eens hoorde ik uit het bos ARNO, ….ARNO,…. Wat ben je aan het doen?
Stond de Minister naast me met een glimlach op zijn gezicht.
Ik met een rood hoofd, uhhhhhh zoals U ziet sta ik vast!
Nou je hebt nog zón 3 uur om los te komen, en de minister liep lachend weg.
Voor de gene die mij niet kennen qua postuur, ik ben niet klein maar voelde me als een dwerg zo klein worden.
Gelukkig werd ik door de chauffeur van de Majesteit uit mijn benarde positie bevrijd door middel van een sleepkabel.
En ik reed met een jaar oude BMW E60 530d met modder tot op het dak naar de chinees in soest om daar wat te gaan eten.
Tijden mijn rit naar soest werd ik nagekeken of ik met die BMW de rally Parijs Dakar had gereden en ik Jan de Rooij was hahahahaa….
Einde verhaal……
Leve de Koningin,....
Groet, Arno