[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor slaat af : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:46

Motor slaat af

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Motor slaat af

Berichtdoor Daddyrick » 03 aug 2010, 07:40

Het probleem is opgelost.

Na een bezoek bij de gasboer bleek dat het inductierelais niet goed functioneerde, na dit te hebben vervangen ging het al een stuk beter.
Ook de luchtinlaat bleek niet optimaal, de luchtklep dit de voorverwarming regelt heb ik nu vast gezet en een luchtslang iets naar achteren laten lopen zodat er geen rijwind meer in kan.
Ook is meteen het gas weer optimaal afgesteld9Stond veel te ruim )

Allemaal bedankt voor de tips en input.

groet,
Erik
Daddyrick

Berichtdoor Theredone51 » 03 aug 2010, 09:28

Hallo Erik,

Mooi dat het is opgelost! Mijn W123-250 op LPG had hetzelfde probleem. Bij mij waren het simpelweg vervuilde contacten/contacten waar vocht tussen komt van de afsluitrelais. Wat je zegt van motorkap dicht => stil vallen, ik had precies hetzelfde.

Misschien voor de zekerheid het inductierelais ook maar eens vervangen en dan meteen laten afstellen + 80% vulstop inbouwen.

Veel rijplezier met je "fornuis op wielen" ;-)

Groeten,

Sander
Theredone51

Berichtdoor Coupe280 » 03 aug 2010, 17:51

hoi erik.
dan begrijp ik nog niet waarom de auto ook op benzine afslaat zoals je aangaf.
inductierelais heeft niets met benzinetoevoer te maken.
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JantjeV8 » 03 aug 2010, 18:37

Wat doet dat relais??
En hoe controleer je de werking er van?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee

Berichtdoor Coupe280 » 03 aug 2010, 19:55

hoi jan.
inductierelais is een veiligheidsrelais die een spanninkje van de bobinekabel krijgt waardoor de gasafsluiters open blijven staan .
dus bij een ongeluk of niet draaiende motor vallen afsluiters van gastoevoer dicht.
er zit normaal gesproken geen benzine afsluiter tussen .
dus heeft eigenlijk niets met benzinetoevoer te maken.
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
LPG: Ja

Vorige

Keer terug naar Techniek