[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
piepende Benz : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:54

piepende Benz

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

piepende Benz

Berichtdoor Merc200 » 04 aug 2010, 16:51

Beste Benz broeders (en zusters?)

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 200D uit 1978. Er moet wel nog het een en ander aan gebeuren. Maar mijn belangrijkste vraag gaat over de schokbreker. Links voor lijkt de schokbreker te piepen. Ik weet alleen niet zeker of het de demper is of misschien toch de veer. Daarnaast ben ik alvast even gaan kijken wat de prijzen zijn. Voor schokdempers liggen de prijzen mijlenver uit elkaar

Gabriels kosten geloof ik 65,- per stuk

Lip kan ik vanaf 44,50 per stuk kopen (met 2 jaar garantie). Op het internet hebben zij het label OSP (original spare parts, met vergelijkbare kwaliteit). Het klinkt me alleen te mooi om waar te zijn.

De originele Sachs kosten 119,- per stuk. Maar dan weet ik natuurlijk zeker dat ik en origineel en met kwaliteit rijdt.

Dat zijn dus nogal verschillen om eens te onderzoeken. Graag jullie zienswijze en advies.
Merc200

Re:piepende Benz

Berichtdoor 250petrolgrun » 04 aug 2010, 17:02

Beste Merc200,

Neem eens contact op via de leden lijst met ons lid "wwww123" hij is leverancier van veren en mischien ook nog wel schokbrekers dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Stuur hem een PM of Email en hij zal je op weg helpen.
Op dit en andere fora niets anders dan goede berichten.

En 1 ding duur is hij niet, maar leverd wel kwaliteit!

Succes met de klus, groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor JantjeV8 » 04 aug 2010, 18:25

Ja, dat klopt wat Arno aangeeft.

Maar ik zou wel eerst eens even controleren dat het gepiep niet van de rubbers komt in de draagarmen, van de stuur en/of fuseekogels, of van het hulpstuurhuis. Al die dingen kunnen piepen..
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MB280E » 04 aug 2010, 21:45

Ik zou die tip van JantjeV8 ter harte nemen.
Mijn 280E kreunt rechtsvoor ook als een oud w..f
Bij mij is het de onderste draagarmrubber die begint te bewegen tenopzichte van de draagarm. In juni was er nog geen probleem.
Heb maar besloten om van de winter de complete voorophanging er vanonder te halen voor revesie. Ben al bezig aan het sparen.
Veel succes

Gegroet Jan
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee