Nou hier mijn eerste post op dit forum. Ik lees al een tijdje mee.
Ik ben Alex en woon in de Beemster. Van beroep ben ik inbedrijfsteller van gasturbine installaties in heel noordwest europa.
Mijn vrouw wil graag een 230 of 280CE als vervangende auto en aangezien ik de monteur in huis ben ik op zoek gegaan. Zoals gebruikelijk wel een hele wensen lijst meegekregen.
Het moest een coupe zijn in de kleur blauw. Een diesel en handgeschakeld.
Nou een diesel heb ik haar uit het hoofd kunnen praten want die zijn er gewoon niet. En aangezien de automaat toch bekend staat als een kwalitatief goede bak wilde ik graag een automaat.
Dus ik ben op zoek gegaan en heb in Duitsland een mooie 280CE gevonden van 83.
Ik was voor mijn werk afgelopen paar dagen in Denemarken op zee aan het werk en toen ik vanmorgen weer aan land was even gebeld of ik langs kon komen. Dit was geen probleem en vandaag op mijn weg naar huis even langs gereden.
De auto zag er zeer netjes uit en had 122000 km gelopen. Ik kon geen roest ontdekken behalve in een wiel kast. De kriksteunen zagen er netjes uit en er was nog niet aan gelast.
denken jullie dat de hoek van deze wielkast aan het roesten is? Hij voelde nog wel hard aan maar ik zag wel wat roest door de coating komen.
Ook lag er wat olie op de kop. Is dit een lekke koppaking of komt dit door een lekke kleppendeksel pakking.
Nou heb ik het chassisnummer vergeleken met de papieren maar ik kon enkel het plaatje vinden onder de motorkap met het chassisnummer. Ik zag nergens een chassis nummer ingeslagen staan waar kan ik dit vinden? Het plaatje met het chassis nummer is zo te verwisselen want dit zat met 2 schroefjes vast. Ik wil namelijk geen gestolen wagen kopen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.<br><br>Post edited by: ahjwinth, at: 2010/08/05 21:07