[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Voorstellen en een paar aankoop vragen. : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:49

Voorstellen en een paar aankoop vragen.

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Voorstellen en een paar aankoop vragen.

Berichtdoor ahjwinth » 05 aug 2010, 20:50

Nou hier mijn eerste post op dit forum. Ik lees al een tijdje mee.
Ik ben Alex en woon in de Beemster. Van beroep ben ik inbedrijfsteller van gasturbine installaties in heel noordwest europa.

Mijn vrouw wil graag een 230 of 280CE als vervangende auto en aangezien ik de monteur in huis ben ik op zoek gegaan. Zoals gebruikelijk wel een hele wensen lijst meegekregen.
Het moest een coupe zijn in de kleur blauw. Een diesel en handgeschakeld.
Nou een diesel heb ik haar uit het hoofd kunnen praten want die zijn er gewoon niet. En aangezien de automaat toch bekend staat als een kwalitatief goede bak wilde ik graag een automaat.
Dus ik ben op zoek gegaan en heb in Duitsland een mooie 280CE gevonden van 83.
Ik was voor mijn werk afgelopen paar dagen in Denemarken op zee aan het werk en toen ik vanmorgen weer aan land was even gebeld of ik langs kon komen. Dit was geen probleem en vandaag op mijn weg naar huis even langs gereden.
De auto zag er zeer netjes uit en had 122000 km gelopen. Ik kon geen roest ontdekken behalve in een wiel kast. De kriksteunen zagen er netjes uit en er was nog niet aan gelast.
denken jullie dat de hoek van deze wielkast aan het roesten is? Hij voelde nog wel hard aan maar ik zag wel wat roest door de coating komen.

Ook lag er wat olie op de kop. Is dit een lekke koppaking of komt dit door een lekke kleppendeksel pakking.

Nou heb ik het chassisnummer vergeleken met de papieren maar ik kon enkel het plaatje vinden onder de motorkap met het chassisnummer. Ik zag nergens een chassis nummer ingeslagen staan waar kan ik dit vinden? Het plaatje met het chassis nummer is zo te verwisselen want dit zat met 2 schroefjes vast. Ik wil namelijk geen gestolen wagen kopen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.<br><br>Post edited by: ahjwinth, at: 2010/08/05 21:07
ahjwinth

Re:Voorstellen en een paar aankoop vragen.

Berichtdoor Marcules » 05 aug 2010, 21:50

Allereerst van harte welkom.

Bij foto 1: Als dat de enige roest is aan die auto moet je haar direct kopen ;-)
Bij foto 2: Olie op de kop lijkt op morsend bijvullen en er dan een doekje overheen halen. Uit je kleppendeksel pakking komt de olie niet daar terecht en dan zou de olie veel meer bij/onder de pakking zitten.

En een W123 coupe diesel bestaat wel, maar niet in NL gevoerd. Je komt ze wel eens geimporteerd tegen.
Marcules

Berichtdoor Luigi » 05 aug 2010, 23:22

Beste ahjwinth.

Dit is niet de koppakking.
Het is het geddelte waarin de nokkenassen geplaatst zijn.
Bij de m110 motor zie je dit vaak.
Mijn auto heeft dit ook en als het niet meer is dan iets zweten zou ik me er niet druk over maken.
Als dit echt de enige roest is heb je een mooie W123 gevonden.
Wel even goed onder alle matten kijken en met name bij de achterpassagiers.

Groet Luigi<br><br>Post edited by: Luigi, at: 2010/08/05 23:23
Luigi

Berichtdoor ahjwinth » 06 aug 2010, 08:57

Bedankt voor de reacties,

Ik dacht al dat de olie op het blok een beetje zweten zou zijn van de koppakking. De olie lag er ook al een tijdje. Ik kon eigenlijk geen roest ontdekken onder de matten in het interieur heb ik niet gekeken. De kofferbak was wel helemaal droog. Ik kon geen roest vinden. Ook niet bij het reservenwiel.
Maar de prijs is er ook wel naar dat de auto roest vrij is. Aangezien ik zelf geen plaatwerk kan doen maar mechanisch werk geen probleem voor mij is dan wil ik eigenlijk een roestvrij auto kopen en dat merk je dan meteen aan de prijs.

Maar nu eerst nog mijn vrouw overtuigen.

Alex
ahjwinth

Berichtdoor Semrick » 07 aug 2010, 11:26

Het chassisnummer zit volgens mij midden tegen het schutbord onder de motorkap.
Een chassisnummer moet altijd ingeslagen zijn. Het plaatje met chassisnummer is dus extra geplaatst op een makkelijk af te lezen plaats. Tevens staan daar ook nog andere gegevens van de auto op zoals bv de optie's.
Die olielekkage is van het kleppendeksel. Niks ernstigs. ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ahjwinth » 07 aug 2010, 20:29

Semrick,

Bedankt voor de post. Ik heb meteen goed nieuws er komt weer een W123 naar Nederland. Als ik de auto ga ophalen dan zal ik het ingeslagen chassis nummer nog even controleren.
Gisteravond een bod gedaan en vanmorgen had ik email dat de koper het bod accepteert. Dus binnen kort weer eventjes naar duitsland toe rijden en da auto ophalen. Ik kijk er al naar uit. Alleen weet ik nog niet wie het leuker vindt mijn vrouw of ik :-)
ahjwinth

Keer terug naar Even voorstellen