[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Petitie voor behoud MRB-vrijstelling : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 10:52

Petitie voor behoud MRB-vrijstelling

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Petitie voor behoud MRB-vrijstelling

Berichtdoor MajikSimon » 06 aug 2010, 19:43

AMSTERDAM - Om te voorkomen dat de put pas gedempt wordt nadat het kalf verdronken is, begint de stichting Autobelangen nu al met een petitie om de MRB-vrijstelling voor zuinige auto’s te behouden.

http://www.nu.nl/auto/2307223/petitie-b ... lling.html

Blijft onrustig op het Motorrijtuigenbelasting front.
Denk dat waakzaamheid voor oldtimerbezitters geboden is.
Voordat een verdeel en heers strategie opduikt waarbij mensen die denken het met het milieu zo goed voor te hebben en ultra-zuinige rijders de oldtimer-rijders beginnen af te schieten..
Want als zij als ultra schone rijders immers...

Je kunt de gedachtengang in den haag en orthodox (groen)links nederland al voorspellen...
Ik ga het niet uitspellen.Als het goed is snappen jullie het wel.

Post edited by: majiksimon, at: 2010/08/06 19:46<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2010/08/06 19:49
MajikSimon

Re:Petitie voor behoud MRB-vrijstelling

Berichtdoor 250petrolgrun » 06 aug 2010, 20:52

Hoi majiksimon,

Je kan petities maken wat je wild maar men doet toch in Den Haag wat ze nodig vinden.

Kijk maar naar het kwartje van Kok, bij ieder tankstation kon je toe nje hand tekeking zetten om de petitie te tekenen.
Wij, de bevolking werd toen lap voor gehouden dat, het van tijdelijke aard zou zijn, en iedereen was weer rustig!

Nu de demisionaire regering er een puinhoop van heeft gemaakt om alleen maar elkaar in de haren te zitten. Mag de volgende regering het weer oplossen allen gaat dit niet in 4 jaar! Mocht de het heel blijven waar ze nu mee aan het vormeren zijn!

1: De demisionaire hebben als eerst een paal en perk gesteld aan het oldtimer rijden! Dat leverde minder belasting op!

2: Nu is men van plan waar voor jij de petitie plaatst alle nieuwe A-Labels weer belasting te gaan laten betalen. Want er zijn al zoveel auto's verkocht waarvoor 14% bijtelling geld en geen wegen belasting dat er weer minder belasting binnen komt.

3: Door de crisis zijn massa's mensen ontslagen en bedrijven failiet gegaan. Wat weer betekend dat, Er minder Loonbelasting, Omzetbelasting en BTW binnen komt!

4: Door al die zuinige autotjes komt er ook minder accijns op de brandstof binnen plus de BTW.

5: Door het rookverbod worden er minder sigaretten, shag, pijptabak en sigaren verkocht. Wat wederom inhoud minder accijns en BTW inkomsten. Dan hebben we het nog niet over de al hier boven genoemde inkomsten uit de horeca, Omzetbelsting, Loonbelsting en BTW die ook zijn gedaald.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan hoe Nederland economisch kapot word gemaakt!

Maar waarom willen ze nu weer extra belasting geld?

Heel makkelijk dat is om het WK Voetbal te betalen wat ze hier willen hebben en dan hebben we het nog niet over de Olympische spelen!

Alleen het WK Voetbal kost al ongeveer € 500.000.000,- zegge vijhonderd miljoen! Dan hebben we het nog niet over de Olympische Spelen 2028.

Eigenlijk zou de regering moeten mee doen met het televisie programma geen cent te makken!
Dan worden onze heren en dames met riante bonussen en wacht gelden enz enz eens met hun neus op de feite gedrukt!

Simon ik wens je succes maar geef je weinig kans.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor JaapW114 » 06 aug 2010, 21:00

Ik denk dat Arno hier een punt heeft, althans ik denk er net zo over. We worden gebruikt als stemvee en daarna wordt ons de mond gesnoerd en mogen we betalen.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor MajikSimon » 06 aug 2010, 21:36

Ehhh even voor de duidelijkheid: het is niet mijn petitie hoor, ik heb ook geen ultra zuinige auto.

Mijn punt was/is: als deze regeling aan de kaak wordt gesteld, wordt straks de hele kwestie rond oldtimers ook weer opgerakeld. Het is dus zaak aan de zijde van de FEHAC op te letten.

Doemdenken en zeggen dat niks verschil uitmaakt komen we ook niet verder mee denk ik Arno.
Elke zinnig mens raak verslagen en murw door deze perikelen van deze regering maar dat is precies wat er niet moet gebeuren.... we maken juist wel heel veel verschil en met name de FEHAC heeft ervoor gezorgd dat de zaak niet verder escaleert.
MajikSimon

Berichtdoor 250petrolgrun » 06 aug 2010, 22:24

Hoi Simon,

Nee ik ben geen doemdenker hoor. :)

En had wel door waar je op doelde, wat ik alleen wilde aangeven is dat de demisionaire regering aan het uitdelen is geweest, met belasting voordelen. Dat de Demisionaire regering er later achter kwam dat het toch anders heeft uitgepakt als dat ze hadden gedacht. ( Dat hebben ze wel heel vaak, dat het anders uitpakt dan dat ze denken!)

Dat er in de loop der jaren al zoveel belasting maatregelen genomen zijn, en men blijft maar geld te kort komen. Dat komt omdat, men al het geld uitgeeft voordat, de belasting het heeft ontvangen.

Toen kwam er een crisis, tja en die kunnen ze maar ternauwernood opvangen maar er moet echt niets geks meer gebeuren en vooral positieve berichten de wereld in sturen. En vooral blijven ontkennen wat er werlelijk speelt! ( Voorbeeld is dat Wouter Bos zij dat er echt geen Crisis kwam, Mark Rutte daar integen had het al voorspeld! Het lijkt er op dat als men in de regering zit, denken dat wij burgers dom zijn! MOOI NIET!)

En toen de crisis er was, gaf men ook nog eens een heleboel publiek geld aan Haiiti waarvan, maar 2% op de daad werkelijke bestemming is gekomen! En verder hoor je er nooit meer wat over! De coruptie viert weer hoogtij en de goedendoelen organisatie's lijken het ook nooit te leren. Maar zo is er weer een hoop belasting geld in rook opgegaan.

Wat ik met die hele verhaal wil zeggen is dat de financieele nood in Nederland zo hoog is dat, als er geld te halen valt straks bij de oldtimer bezitter, zullen ze dat echt gaan halen.

Let straks maar op als de nieuwe regering is gevormd, daar worden wij niet vrolijk van! Ze gaan echt geld bij ons halen en ik voorspel een revolutie!

Omdat, de BV Nederland alle staatsbedrijven in de uitverkoop heeft gedaan. ( Dat was de liberalisering.)

Een voorbeeld:

Alle energie maatschapijen zijn in buitenlandse handen! Dus de winst gaat naar het buitenland. Daar komt nog bij dat multinationals bijna geen belasting betalen omdat, zij hier werkgelegenheid bieden. Daar komt ook een eind aan. Alle grote bedrijven gaan naar de lage lonen landen. Om de winst op peil te houden en de crisis te compenseren. Dus weg werkgelegenheid! Het meest recente voorbeeld is Organon uit Oss.

En zo kan ik nog wel heel wat kantjes vol schrijven hoe ziek Nederland is.

Groet, Arno<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2010/08/06 22:30
250petrolgrun

Berichtdoor MajikSimon » 06 aug 2010, 23:15

haha Arno... ik bedoel meer dat het niet motiverend is er bij voorbaat al negatief in te staan voor wat betreft hoe dit zal aflopen. Ik denk er afgezien van de uitslag grotendeels net zo over.

Over een tijdje zullen de mensen idd doorkrijgen dat er niet veel meer over is van nederland.
KLM is Air france, Fokker is weg, nu gaat Organon idd nog weer weg. Man je weet niet half hoe ik het met je eens ben. De Eigenaars zitten in het buitenland, dus hebben helemaal geen belang bij nederlandse werkgelegenheid of R &D.
Dat proces lopt al jaren...

Maar goed, je zou er haast moedeloos van worden he;)

Toch denk ik dat er aan heel veel zaken voor wat betreft het belastingbeleid er wel degelijk iets te doen is,
oa. door de FEHAC. Bij voorbaat denken dat het meeste tevergeefs is, zal niet helpen.
MajikSimon

Berichtdoor 250petrolgrun » 06 aug 2010, 23:22

Jajajaja,.... :)) Simon we blijven natuurlijk vechten voor onze Oldtimer.

Ook ik zal de FEHAC steunen en de petitie tekenen.
Zonder FEHAC straks geen Oldtimer meer op de openbare weg want, ze vinden wel weer een Millieu maatregel ons van de straat te weren anders, grof MILLIEU-BELASTING betalen om een keer aan een tourrit mee te mogen doen.

Groet, Arno ;)<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2010/08/06 23:23
250petrolgrun

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 07 aug 2010, 02:02

oldtimerpetitie of kilometervreterpetitie?

Den Haag heeft natuurlijk gelijk, er komen te veel belastingvrije wagens, immers de plasticbommen (W124) worden ook oldtimer en het worden er steeds meer. Ik gooi de knuppel even in het hoenderhok :

Wat is een oldtimer? Mijns inziens een wagen die door liefhebbers in stand gehouden wordt, die af en toe eens lekker los gelaten wordt op de snelweg, die redelijk origineel gehouden wordt etc...

Dus geen wagen waar jaarlijks 30.000 KM op wordt getrapt, het is immers zo goedkoop, en als er wat aan mankeert of als hij een beetje begint te roesten, dan moet hij weg...
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Roel280€ » 07 aug 2010, 10:26

Roel280€

Berichtdoor 250petrolgrun » 07 aug 2010, 13:57

Heerlijk de knuppel in het hoederhok! :))

Als bijvoorbeeld een Caddilac '60 Special uit 1954, sinds 2009 in Nederland verblijft moet ik in eens wegenbelasting gaan betalen volgens Roel280€'95

Maar het is weldegelijk ene Oldtimer!
Het betalen naar verbruik vind ik onzin. Nederland is het enige land wat buiten de brandstof accijns nog meer belasting heft.
Als het dan allemaal van Brussel gelijk moet worden getrokken. Krijgen wij straks ook een vignet voor de snelwegen.
BPM en Wegenbelasting worden gewoon afgeschaft dat is al in werking.

Maar dan komt het feit weer bovendrijven zo als hier boven geschreven. Ze komen zoveel geld tekort dat ze het zelf gewoon niet meer weten hoe, waar, en bij wie ze het vandaan moeten halen!

Daarom hoorde je met de verkiezingen al die maffe lucht ballonnetjes! Met allerlei breekpunten die na de verkiezingen geen breekpunten meer zijn. Het is allemaal zo doorzichtig!

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor MajikSimon » 07 aug 2010, 14:46

Het zou helpen als we elkaar niet zo zouden afvallen en afkatten.

De autorijders zijn 1 groep. Laat je nou niet verleiden door onderling zo verdeeld te zijn en elkaar af te vallen.
En indirect te zeggen dat jij zelf de enig echte oldtimer rijder bent;)

Straks zeggen de ultra zuinige rijders laat die ouwe vuile mercedessen maar betalen en vice versa.

Verbruik naar rato is al enorm belast door de brandstofprijzen welke voor ca 70% uit accijnzen bestaan.
We moeten onderling niet zo verdeeld zijn. Anders wordt het verdeel en heers, groepen tegen elkaar uitspelen etc.

Zo denk ik erover.
MajikSimon

Berichtdoor 250petrolgrun » 07 aug 2010, 15:00

Inderdaad Simon,

Ik ben het helemaal met je eens!
Wij zouden samen de handen in één moeten slaan.

Ik zelf rijd een wagen van de zaak en gebruik de W123 en mijn W201 voor het weekend en plezier. Ook gebruik ik de W201 voor de winter om de W123 te sparen. En als ik zin heb pak ik toch de W123 in de winter! Heb er tenslotte Winterbanden bij. Maar als het niet nodig is ga ik niet door de pekelbak banjeren met de W123.

Een ander rijd de W123 puur omdat, men auto rijden te duur vind. Deze rijd op Diesel gemiddeld 1:10 of de benzinerijder laat een LPG tank inbouwen en rijd vervolgens gemiddeld 1:7 voor € 0,60 de liter. Zonder wegen belasting. En goedkope verzekering.

Waarom ook niet? De rijken sluizen ok al een hun poen weg via de mazen in de wet, dus waarom mag autorijdend Nederland dat da niet doen? Omdat er meer modaal inkomens zijn dan rijken! Het te weinig belasting geld op levert!

Of je nu 50.000km op LPG of Diesel met je W123 rijd of hobbyist alleen wat toerritjes. We zijn met z'n alle fan van de W123 anders hadden we niet voor deze wagens gekozen.

Dus laten we met z'n alle één zijn, en ons niet op het verkeerde spoor te laten brengen door politici die bij ons weer wat geld willen halen.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Weizengelb » 10 aug 2010, 21:02

Ik had zulk sociaal(istisch) gedachtegoed eerlijk gezegd niet bij jou gezocht Arno, petje af ;-)

Ik maak mij ook schuldig aan het dagelijks rijden in een "oldtimer'. Ik heb nooit belasting betaald voor een auto.
Maar ik heb wel 4 oldtimers en betaal 4x verzekering en APK terwijl ik maar in eentje tegelijk kan rijden. Verder rijd ik wel uit overtuiging en liefhebberij in deze auto's.

Maatschappelijk gezien vind ik wel dat er minder moet worden gereden. Ik heb het niet over oldtimers maar vooral over woon-werk verkeer en andere ritjes die de grootste vervuiling en files veroorzaken.

Zorg ervoor dat mensen dichter bij hun werk kunnen gaan wonen, schaf de overdrachtsbelasting af, bemiddel in lokale arbeidsplaatsen, weg met leasebakken met tankpassen!

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor 250petrolgrun » 10 aug 2010, 21:33

Ha Mathieu,

Ja ik ben ook wel weer conservatief hoor, ook al heb ik soms best wel sociaale(istisch) gedachten! :)

Zou daar best eens lang over kunnen schrijven, maar daar gaat dit topic niet over, en als we politiek gaan bedrijven hier ontploft het forum helemaal hahaha,..

Maar goed ik hou van eerlijkheid laten we het daar op houden.

Gun iedereen het zijne, ook de rijken van de aardbol. En ik ben ook niet tegen de rijken. De rijken en middenstand zorgen namelijk wel voor werkgelegenheid.

Wat beterft het minder rijden ben ik het met je eens. Het is van de zotte dat een aannemer uit Eindhoven een klus heeft in Den Haag en de aannemer uit Den Haag weer een klus heeft in Veldhoven.

De Europese aanbesteding is een aanfluiting voor:

A: Het millieu.
B: Berijkbaarheid.
C: Kwaliteit.
D: Het klem zetten van de infrastruktuur.

Ook zie ik dagelijks om mij heen dat, forensen wonen in Amsterdam en werken in Den Haag. En dit ook weer vise versa.
Ik heb al eens een voorstel ingedient om een Belasting vordeel toe te kennen aan mensen die werken waar ze wonen. Helaas word dit niet door de regering opgepakt.

Op deze manier heeft het zakelijke verkeer weer reistijden waar zij op kunnen rekenen.
Dit komt onze economie en milleu ten goede.

Maar ik denk dat dit niet word opgepakt omdat, men dan de vele accijnsen mist.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor groen_300TD » 10 aug 2010, 21:57

Ach.....Ik zal zo ongeveer 20.000 km rijden met mijn W123. Krijg het vaak genoeg te horen: jij rijdt dit alleen om de belasting te 'ontduiken'. Denk dat het aandeel mensen die geen bal om het milieu geven in een prius rijden, want die is lekker goedkoop en dat de mensen die een beetje nadenken een auto die er eenmaal is blijven rijden. Als ik mijn W123 in de prak rijdt dan gaat tie naar de sloper en wordt zeg maar de accu/olie enz gescheiden. Als je een Prius in de prak rijdt kan die bij het chemisch afval ;). Nog niet te spreken over de uitputting van de aarde om de zeldzame materialen te delven waar de prius is uit opgebouwd. Zo zijn er nog wel meer punten die haperen aan het rijden van een hybride. Je moet bijna voor kernenergie zijn om alle toekomstige electric cars op de weg te houden (ben er wel voorstander van...).
Dus alles resumerend kan ik voor mezelf niet anders concluderen dat de hele vrijstelling eigenlijk een wassen neus.
Ben zelf bewust dichtbij het werk gaan wonen, terwijl mijn vrienden/familie etc nu ver weg zijn.
Ben ik dan zo'n heilig boontje?
Nee, natuurlijk niet!
Heb vorig jaar mijn zuinige peugeot diesel omgeruild voor een W123....En waarom.....gewoon....liefde.....en liefde, ja dat kost geld! Dus ik ben best wel bereid om wat te gaan betalen aan tax.
Over dit topic kunnen wel uren doortypen en waarschijnlijk heeft iedereen gelijk. Het is ook complexe materie.

Richard
groen_300TD

Berichtdoor Rene » 10 aug 2010, 22:28

Heren,
corrigeer mij als ik het verkeerd heb, maar het is toch na 31 dec 2011 (1986) over met de status van oldtimers in de huidige regeling?
Dan lijkt het mij voor de regering niet interessant om deze in aantal niet meer verder toenemende groep terug te plaatsen in de MRB plicht....ook al zal de import van voertuigen vóór 1986 verder toenemen, de aanwas stagneert en de groep oldtimers wordt uiteindelijk kleiner...zo zie ik geen probleem wat de vrijstelling betreft, maar met die emissiewaarden komen we wel in de problemen in de grote steden...daar zal wel voor betaald moeten worden....

Dit staat toch niet los van de discussie over het autoverkeer in het algemeen, want in deze redenering werken oldtimers in zekere zin vanaf 2012 mee aan de terugdringing van het autoverkeer....

Maar, zoals ik reeds zei, ik weet niet of de plannen ondertussen weer veranderd zijn.

Groeten, Rene (250, LPG)
Rene

Berichtdoor Roel280€ » 11 aug 2010, 00:22

Roel280€

Berichtdoor The White Rider » 11 aug 2010, 08:27

Zeg Arno, Nederland is echt niet het enige land waar je auto meermaals belast wordt hoor, dat hebben wij Belgen ook.
Accijnzen, wegenbelasting, inschrijvingsbelasting, aanvullende belasting op LPG en in Wallonie hebben ze zelfs al een soort van bijkomende luxe-belasting: hoe meer PK hoe groter het aanvullende belastingdeel (op nieuwe wagens)

Nu laat ik mijn mening hierbuiten, het is wel zo dat diegene die het meeste km's op de weg zit er logischer wijze het meeste voor betaald. Dat is idd al zo wat betreft de accijnzen, maar die km vreters verslijten ook meer infrastructuur dus betalen dan ook weer meer
wegenbelasting.

Is toch logisch

In Belgie heb je ook al heel wat regeltjes ivm uitstoot ed, en alle voertuigen van +25jaar vallen daarbuiten wat erg leuk is en wij betalen ong 35 euro/jaar taks daarvoor.
The White Rider

Berichtdoor Jeroen » 15 aug 2010, 03:06

Wat ik van de vrijstelling motorrijtuigenbelastingen vind, staat op meerdere andere plekken op dit forum.

Wat me opvalt is dat de discussie over dit onderwerp ook vaak gepaard gaat met een waterval aan "wat er allemaal mis is met Nederland".

Dat is jammer want al die negatieve energie levert verder niets op. Ik ben altijd onder de indruk van individuen of organisaties die tijd en energie willen steken in iets wat ze belangrijk en of relevant vinden. Zoals bijvoorbeeld deze petitie. NIet dat ik het er mee eens ben, maar dit zijn in ieder geval mensen die proberen iets te bereiken

Ik zou zeggen doe iets positief; als je Nederland niks vind, pak je biezen en zoek een een land op wat beter bij jou, je leef- en rijstijl past!

Jeroen
(tijdelijk vanuit Kansas City, USA)
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Van alles en nog wat....