[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Beschermhoes 4 seizoenen? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:47

Beschermhoes 4 seizoenen?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Beschermhoes 4 seizoenen?

Berichtdoor groen_300TD » 05 aug 2010, 21:41

Hoi,

Mijn garage is normaal de plaats waar mijn bolide geparkeerd staat. Door omstandigheden moet deze nu gebruikt gaan worden voor meubelopslag. Oftewel.....mijn prachtige W123 moet naar buiten.

Aangezien ik verwacht dat deze situatie zeker tot volgend jaar gaat duren zoek ik een oplossing om de auto te beschermen. Door de weeks rijd ik eigenlijk niet met de auto, af en toe in de weekenden.

Ik zat zelf te denken aan een beschermhoes, 4 seizoenen, met badstof aan de binnenkant en aan de buitenkant ademend polyester. Het klinkt als een genot voor mijn Benz!

Dus wie o wie heeft ervaring met zoiets dergelijks?

Richard

Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n oplossing?<br><br>Post edited by: groen_300TD, at: 2010/08/05 21:42
groen_300TD

Re:Beschermhoes 4 seizoenen?

Berichtdoor Hans230CE » 05 aug 2010, 22:14

Hpe goed de hoes ook is, ik zou het persoonlijk niet gebruiken. Ooit eens foto's gezien hoe zo iets je lak kan aantasten.
Ik zou ndan opteren voor meer gebruiken, regelmatig poetsen en in de blote lucht op beton (harde) ondergrond. Stallen op grond is ook een killer namelijk, en voor ventilatie zorgen.

Een stalling voor de winter zoeken???

Nu zal iedereen niet akkoord gaan met me, maar het is een idee!
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jeroen » 08 aug 2010, 04:49

Mijn Mercedes heeft altijd buiten gestaan met een hoes, totdat ik een jaar geleden naar de States ben uitgezonden. Nu is ie permanent gestald.

Ik heb indertijd me verdiept in de verschillende soorten hoezen. Ergens op deze site staat volgens mij al iets van mijn hand over dit onderwerp. Kan het zo een twee drie niet meer vinden.

Een echte goede hoes kost minsten Euro 200 / 250. Alles minder is gewoon prullaria, wat iedereen ook beweert.

Paar zaken om op te letten:

Binnenkant moet "gevoerd" zijn, dus een of ander zacht materiaal.
Goede hoezen hebben minstens drie verschillende lagen.
De hoes moet 'ademen'. Hoezen waarop je wat van die ventilatie-uitlaatjes ziet zijn waardeloos. Je moet een materiaal hebben dat net als bijvoorbeeld goede sport kleding, ademt van binnen naar buiten en niet van buiten naar binnen (en dat is duur).
Je moet zorgen dat je een hoes koopt die absoluut strak om de auto zit! Als ie niet strak zit gaat ie klapperen in de wind en dat geeft uiteindelijk krasjes in de lak. Goede pasvorm is ook duur!

Mijn W123 heeft toen ik 'm net kocht een complete nieuwe lakbeurt gekregen en vervolgens een aantal jaren gewoon buitengestaan onder een hoes. Wel altijd zorgen dat de auto redelijk schoon/stofvrij is voor je de hoes erover doet. Lak ziet er nog perfect uit!!

Succes ermee,

Groeten Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor groen_300TD » 09 aug 2010, 10:38

Bedankt voor de info.
Denk dat ik er toch voor ga.
Mijn auto is vorig jaar ook helemaal gerestaureerd en ziet er perfect uit al zeg ik zelf.

Had ook al in de gaten dat ik een ademend exemplaar moest aanschaffen met een lekkere zachte binnenkant, alleen wist ik niet hoe de ervaringen waren.

Richard
groen_300TD

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto