Hoi Simon,
Nee ik ben geen doemdenker hoor.
En had wel door waar je op doelde, wat ik alleen wilde aangeven is dat de demisionaire regering aan het uitdelen is geweest, met belasting voordelen. Dat de Demisionaire regering er later achter kwam dat het toch anders heeft uitgepakt als dat ze hadden gedacht. ( Dat hebben ze wel heel vaak, dat het anders uitpakt dan dat ze denken!)
Dat er in de loop der jaren al zoveel belasting maatregelen genomen zijn, en men blijft maar geld te kort komen. Dat komt omdat, men al het geld uitgeeft voordat, de belasting het heeft ontvangen.
Toen kwam er een crisis, tja en die kunnen ze maar ternauwernood opvangen maar er moet echt niets geks meer gebeuren en vooral positieve berichten de wereld in sturen. En vooral blijven ontkennen wat er werlelijk speelt! ( Voorbeeld is dat Wouter Bos zij dat er echt geen Crisis kwam, Mark Rutte daar integen had het al voorspeld! Het lijkt er op dat als men in de regering zit, denken dat wij burgers dom zijn! MOOI NIET!)
En toen de crisis er was, gaf men ook nog eens een heleboel publiek geld aan Haiiti waarvan, maar 2% op de daad werkelijke bestemming is gekomen! En verder hoor je er nooit meer wat over! De coruptie viert weer hoogtij en de goedendoelen organisatie's lijken het ook nooit te leren. Maar zo is er weer een hoop belasting geld in rook opgegaan.
Wat ik met die hele verhaal wil zeggen is dat de financieele nood in Nederland zo hoog is dat, als er geld te halen valt straks bij de oldtimer bezitter, zullen ze dat echt gaan halen.
Let straks maar op als de nieuwe regering is gevormd, daar worden wij niet vrolijk van! Ze gaan echt geld bij ons halen en ik voorspel een revolutie!
Omdat, de BV Nederland alle staatsbedrijven in de uitverkoop heeft gedaan. ( Dat was de liberalisering.)
Een voorbeeld:
Alle energie maatschapijen zijn in buitenlandse handen! Dus de winst gaat naar het buitenland. Daar komt nog bij dat multinationals bijna geen belasting betalen omdat, zij hier werkgelegenheid bieden. Daar komt ook een eind aan. Alle grote bedrijven gaan naar de lage lonen landen. Om de winst op peil te houden en de crisis te compenseren. Dus weg werkgelegenheid! Het meest recente voorbeeld is Organon uit Oss.
En zo kan ik nog wel heel wat kantjes vol schrijven hoe ziek Nederland is.
Groet, Arno<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2010/08/06 22:30