MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 18:43

benzine retourleiding ventiel 250

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

benzine retourleiding ventiel 250

Berichtdoor jeroenplantinga » 14 maart 2006, 19:59

Wie kan mij iets vertellen over de werking en functie van deze ventiel? Duits; zurucklauf Ventiel, geplaatst aan de gasstangenhouder op de carburateur(nieuw prijs 270 euro ex btw!). Deze ventiel zit tussen de aan en afvoer van de benzineleiding en is verbonden met een vacuum slangetje aan de carburateur. Ik heb kort geleden een gereviseerde 123921 motor ingebouwd. Direkt al bleek deze ventiel te lekken. Daarop heb ik er eentje van de sloop gemonteerd maar die lekte ook.Nu heb ik de benzine aanvoerleiding doorverbonden langs de ventiel heen; de retourleiding heb ik wel via deze ventiel laten lopen. Nu geen problemen met lekkage meer en alles functioneert zo te zien goed. Maar waar dient deze ventiel nu eigenlik voor!
jeroen
jeroenplantinga

Antwoord:benzine retourleiding ventiel 250

Berichtdoor zilver » 14 maart 2006, 20:19

Jeroen welk type carburateur zit er op?
een Solex 4 A 1 ?
Ik heb nl de orginele fabrieks cd-rom maar kan hem zo niet vinden.
Zit hij op of aan de caburateur??
Zilver
zilver

Berichtdoor zilver » 14 maart 2006, 20:40

Jeroen heb hem gevonden dient ervoor om bij staionair toerental en net daarboven binzine en benzinedamp uit de accekeratiepomp te zuigen om problemen bij wegrijden (stationair lopen) en overnamefouten (bij iets gasgeven) door benzinedampen te voorkomen zit deze er vanaf september 1979 op.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Zilver
zilver

Berichtdoor jeroenplantinga » 14 maart 2006, 21:26

zilver, bedankt voor je antwoord. Nee, mijn carb.is van Pierburg, maar zou hij niet hetzelfde in elkaar zitten? Zou het dan ook niet normaal zijn dat de ventiel bij het gas geven benzine afgeeft?(lekt)
Ik heb inderdaad ook problemen; bij gas geven houdt de motor in.
Als je niet te ver weg woont zou ik graag de CD eens willen inzien. Ik woon vlak bij Winschoten(groningen)
Groeten, Jeroen
jeroenplantinga

Berichtdoor zilver » 15 maart 2006, 21:48

Dat treft ik woon in Apeldoorn! De Solex is hetzelfde als de Pieburg.Deze is ook beschreven op de cd-rom en in het boek Jetzt helfe ich mis selbst van Dieter Korb nr 72. De cd kost minder dan een retour Apeldoorn nl 16 euro incl. verzenden.
Laat maar weten op mijn mailadres of je interesse hebt.
pmjansen@wanadoo.nl
Groet Zilver
zilver

Berichtdoor Desje » 15 maart 2006, 22:28

beste zilver
ik heb je een bricht gestuurd in de PM over die cd die je hebt van Mercedes.
mvg
desje
Desje

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto