[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Benzinepomp 230E blijft pompen. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:26

Benzinepomp 230E blijft pompen.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Benzinepomp 230E blijft pompen.

Berichtdoor Merkedez » 12 aug 2010, 09:48

Goedemorgen,

Heb eigenlijk even een vraag voor die "ouwe" van mij, is de 70 inmiddels gepasseerd maar hij blijft nog steeds volhouden in z'n Benz.

Het betreft een 230E, serie 3. Nu heb ik het forum al even afgestruind maar vind allemaal problemen met pompjes die ermee ophouden en dat het te wijten is aan het relais, wat praktisch niet meer te krijgen is.

Als de auto op contact wordt gezet hoor de je pomp duidelijk z'n werk doen, echter als de motor dan loopt dan blijf je de pomp duidelijk hoorbaar aanstaan, ook onder het rijden. Hij gaat pas uit als je de auto uitzet. Kan aan mij liggen maar volgens mij hoort dit niet zo te zijn en ligt dit dan ook aan het relais...???

Graag hoor ik even van andere 230-ervaringsdeskundigen....

Alvast bedankt.

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re:Benzinepomp 230E blijft pompen.

Berichtdoor Semrick » 12 aug 2010, 10:22

Ik weet het niet zeker hoor Marius maar het is toch normaal dat de benzinepomp draait (pompt) als de motor loopt. Dat is namelijk de enige manier waarop een pomp benzine vanuit de tank naar de carburateur kan krijgen. Of denk ik nu te simpel?
Het wordt pas een probleem als de pomp blijft draaien als je het contact van de auto uitzet. ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Bouwjaar: 1968
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Merkedez » 12 aug 2010, 10:38

Hallo Semrick...,

Dat laatste is inderdaad gelukkig niet aan de hand...haha... maar het is zo'n irritant en aanwezig hoog zoemend geluid wat mij bij anderen niet eerder opgevallen is.

Maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben, ik geef toe dat er logica in zit.... :-)

Mochten er anderen nog een aanvulling hebben dan hou ik mij aanbevolen.....

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Leon » 12 aug 2010, 11:25

Het kan zijn dat je de pomp wat meer hoort als er wat filters verstopt zitten. Loop die eens langs.

Ook kan het betekenen dat de pomp op zijn eind loopt. Misschien een reserve op de plank leggen?
Leon

Berichtdoor Frasp » 12 aug 2010, 11:50

Marinus,

Mijn pomp (230E serie 2) hoor ik ook steeds luider. Behalve als de tank vol zit, dan is het wat minder, maar naarmate de tank leger wordt dan word het geluid ook meer. Mijn garagist meldde me al dat ie waarschijnlijk op z'n eind loopt (de pomp dan) en dat ik binnenkort een nieuwe er onder moet zetten. Heb ze wel eens voor bij zien komen op MP. Moet maar eens kijken.

Groet en scuuces
Frank
Frasp

Berichtdoor Merkedez » 12 aug 2010, 22:37

Ok, bedankt mannen!

We gaan de filters even bijlangs en anders vast uitzien naar een ander exemplaar.

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Frasp » 12 aug 2010, 23:04

Marinus, ik heb even gekeken op ebay op "W123 benzinpumpe" en dan krijg je enkele hits die bruikbaar zijn. O.a. deze link:

http://cgi.ebay.nl/Mercedes-W-123-Benzi ... beh%C3%B6r

Een gebruikte pomp uit een 230TE. Kijk maar wat je er mee doet.

Groet
Frank
Frasp

Berichtdoor alex240diesel » 13 aug 2010, 12:02

Ik ga gemeen doen nu hoor, maar je voorfilter kan ook verstopt zijn. Dan moet de pomp harder zuigen om de brandstof binnen te krijgen en maakt hij ook meer herrie.

Pomp kan dus aan twee kanten negatief worden beinvloed wanneer er wordt gekeken naar de werking. Pompen zelf gaan ook wel kapot, maar das een bedrijfsuren verhaal en ik weet niet op hoeveel bedrijfsuren de pompen zijn uitgelegd, maar ga er maar vanuit van 10.000 plus uur. dus das minstens 500dkm.
alex240diesel

Berichtdoor Frasp » 13 aug 2010, 13:12

Hoi ALex, dat is een logisch verhaal. Ik zal dat ook eens even laten checken.
Dankje
Groet
Frank
Frasp

Keer terug naar Techniek