[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stabilisatorstangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:42

Stabilisatorstangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Stabilisatorstangen

Berichtdoor Lampi W123 250 » 10 aug 2010, 11:37

Hallo allemaal,

Ondanks de vele adviezen in een ander topic over mijn stabilisatorstangen hier toch nog wat vragen:

- de Mercedes dealer (wensink Harderwijk) heeft alleen stabilisatorstangen die van plastic zijn voor achter.

Iemand hier ervaring mee? Of toch maar liever stalen / metalen bestellen?

Ik was ook op zoek naar een rechtervoorscherm. Bij de dealer kost dit scherm € 285,18 excl. BTW.
Na enige teugen uit de zuurstoffles (toen ik weer was bijgekomen...)wilde ik daar nog "even over nadenken..."
Iemand een andere optie? Imitatie schijnt vaak niet te passen, of is die kwaliteit inmiddels verbeterd?

Ik hoor het graag!

Groet

Lampi
Lampi W123 250

Re:Stabilisatorstangen

Berichtdoor wwwW123 » 10 aug 2010, 13:40

zie forum over schermen, is al veel over geschreven. over stabis; waarom niet die kunststof dingen? als het slecht zou zijn, zou Mercedes het niet leveren.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Patman » 10 aug 2010, 19:36

Die ijzeren stab.stangetjes haal je gewoon bij de automat.zaak,bijv. Brezan.
Op kenteken of autotype te leveren,ik heb ze bij mijn auto ook gemonteerd en de auto is merkbaar stabieler in bochten.
Met de plastic stangetjes is niks mis,maar de ijzeren exemplaren zijn echt een verbetering,het weggedrag wordt net ff strakker.

Groeten,Patrick
Patman

Berichtdoor Lampi W123 250 » 10 aug 2010, 20:57

He Patrick,

Kijk daar kan ik wat mee!
Dus morgen direct bij Brezan de stangetjes bestellen!

Nu nog een locatie voor een rechter voorscherm.

Thanks Patrick
Lampi W123 250

Berichtdoor wwwW123 » 12 aug 2010, 22:27

ik kan me niet voorstellen dat je voelt, dat de ijzeren stangetjes stabieler in bochten zijn dan de kunststof. dan zou betekenen, dat de fabriek voor mindere kwaliteit zou kiezen....?!
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor OM617.912 » 13 aug 2010, 21:39

Goedenavond,

over die schermen kan ik wel een en ander zeggen. Ik ben zelf in het bezit van 2X 300D. Van 1 heb ik vorige week beide voorschermen aangepakt. Ik zal de foto's probere te laten zien. Ik heb op beide schermen de wielrand gerepareerd en aan de onderzijde wat laswerk gehad. Als je een beetje kan lassen kan je een golfplaat voorkomen. Bij mij is het goed gelukt en idd nieuwe schermen zijn schofterig duur. Dan moet die namelijk ook nog de lak in. Nu heb ikzelf twee schermen uitgespaard;). Dat waren de uurtjes wel waard. Heb ook een rechterschetm van hartsant geprobeerd, die leveren namelijk klockerholm, maar vooralsnog vond ik de pasvorm drama! Over die stab. Stangen kan ik je helaas niets vertellen.

Groeten Tarik
OM617.912

Berichtdoor MB280E » 14 aug 2010, 22:15

Beide type stabilisatorstangen zijn nog leverbaar bij de dealer.
De metalen zijn dezelfde als voor een /8
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982