MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 17:47

Ram tegen stuurhuis

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Ram tegen stuurhuis

Berichtdoor OM617.912 » 11 aug 2010, 20:54

Beste Benz rijders,

Al een poosje in het bezit van twee 300D alleen onder vind ik bij eentje een heel vreemd probleem welke ik graag met jullie wil doorspreken. Wellicht dat iemand van jullie dit eerder heeft mee gemaakt of bekend klinkt.

Sinds ik de auto heb hoor ik soms een rammel. Voornamelijk bij het uit doen van de motor. Het geluid kwam van linksvoor bij de motor. Terwijl ik aan het zoeken was waar het geluid vandaan kwam ik tot de conclusie dat de onderse olieleiding, welke van het filterhuis in de richting van de oliekoeler loopt, tegen het stuurhuis ramt! Ik schrok hier enorm van. Nu ben ik een rondje gaan rijden en kwam ik tot de conclusie dat ook bij een felle bocht naar rechts de leiding er ook tegen aan ramt. Dit voel ik namelijk in het stuur. Ik dacht zelf dat mogelijk de motorsteun lam was of defect. Ik dacht, ik koop een nieuwe steun en die vervang ik linksvoor. Helaas, jammer joh, hij komt er nu helemaal strak tegen aan omdat de nieuwe steun natuurlijk heel sterk en de andere wat zwakker (33 jaar oud). Dus ik dacht, ik wissel rechts en links om, zodat de oude steun linksvoor komt en de nieuwe hem wat strakker naar rechts trekt. Echter heeft dit ook weinig effect! Toen ik dit ging vergelijken met de andere 300D had die heel veel meer ruimte. Weet iemand wat ik hiermee aan moet, ik kan me gewoon niet voorstellen wat dit nog kan zijn......

Het gaat om een W123 300D uit 1977, gewoon een sedan. Weet niet of het de 3005cc is of de 2998. Dat is mij tot op heden onbekend gebleven. Weet ook niet waar ik dit aan zou kunnen zien.

Ik zal proberen vanavond een foto toe te voegen.

Met vriendelijke groeten,

Tarik
OM617.912

Re:Ram tegen stuurhuis

Berichtdoor RenK » 13 aug 2010, 15:07

Hallo Tarik,

op het motorblok staat een nummer, iets van om???
Staat net voorbij de dieselpomp op het blok ingeslagen.
dieselpomp zal links zitten nabij de rembekrachtiger.
Meld dat nummer maar een op dit forum, weet je het heel snel.

Vr.grt
RenK

Re:Ram tegen stuurhuis

Berichtdoor OM617.912 » 13 aug 2010, 17:02

Het nummer is 617 011 0901 wat ik zo snel zag. Heb deels nu los liggen. Kan het probleem echt niet vinden met mijn stuurhuis. Ik denk dat ik er maar een stukje autoband tussen doe om het probleem tegen te gaan. Weet zo snel geen andere oplossing.

Dank je wel alvast!
OM617.912

Keer terug naar Techniek