door Stapgast » 13 aug 2010, 09:41
Ik heb de 123 ingebouwd volgens boekje. Rotor op eerste cilinder gezet, OT punt op poelie gezocht en oude uitgebouwd. Daarna gezorgd dat rotor van 123 op diezelfde eerste cilinder staat.
Draden zijn aangesloten op + en - van de bobine.
Met alleen de rode draad aangesloten 123 ontsteking tegen de klok in gedraaid net zolang totdat ik het ledje zag branden in een van de gaatjes.
Ik weet niet zeker of ik de 123 180graden van tijd hebt staan. Ik ben er vanuit gegaan dat als de rotor dezelfde kant op wijst (naar de eerste cilinder) dat het goed staat?
ik heb nog gekeken of de rotor draait met de verdeelkap eraf.
Bougiekabels zitten goed vast, er wordt echter geen stroom doorgegeven bij het starten gemeten vanaf de verdeelkap.
Wat wel opviel bij meten van spanning is dat bij starten met de spanningsmeter naald op de + en - van de bobine ik geen spanning heb. Zet ik de naald van de spanningsmeter echter op de massa van de auto en de + van de bobine, dan heb ik wel 12 volt. Klopt dat?
Ben van plan om vanavond de oude weer in te bouwen, die af te stellen en daarna weer volgens de te nemen stappen de nieuwe in te bouwen. Ik moet ergens een foutje hebben gemaakt.