Zit ik al jaren op dit geweldige forum heb ik nooit dit topic gezien! Ha dat is wel weer komisch.
Mijn W123 komt oorspronkelijk uit Dusseldorf, Toenmalig Budget Benz ( Marco Hof & Brian de Vries. Tegenwoordig heet het bedrijf "Style of Drive" en Marco Hof is zijn eigenweg gegaan. )hebben deze W123 250 hier toen heen gehaald.
Een collega tipte mij over Budget Benz dat ik daar wel kon vinden wat ik zocht! Ook ik was op zoek naar een W116, dat was namelijk mijn 1e Mercedes-Benz, een uit maart 1976 stammende W116 280S Milanbraun, automaat met elictrisch schuifdak meer zat er niet op zelfs geen rechter buitenspiegel. Maar had wagen in mijn herrinering dat ik dat nog een keer zou willen beleven. Het is inmiddels 20 jaar gelden dat die wagen had gehad. Ik was toen 19 jaar haha,..
De datum zal ik nooit vergeten dat ik op 2 januari 2006 samen met mijn colllega naar Budget Benz ben gegaan. Daar aangekomen deed ik de deur open en ik ging terug in de tijd! Stond ineens in een showroom van 30 jaar terug! Geweldig was dat. Hele rijen W123's alles in diverse kleuren, het leek wel een sprookje. Ook stonden er een paar W116's allemaal verkocht.
Liep eigenlijk als eerste naar de 250 Petrolgrun, ik kon de kleur eigenlijk niet en vond hem heel bijzonder en zeker omdat het een 250 betrof, die had ik ook al eens gehad een uit januari 1975 stammende W114. Ook met automaat en schuifdak.
Heb de hele collectie W123 bekeken en dat waren er zeker we leen stuk of 12. Maar was verkocht voor de W123 250 Petrolgrun uit januari 1984.
Thuis aangekomen de vrouw maar eens verteld van mijn plannen en wonderdbaarlijk geen enkele tegensputtelende worden???
Het antwoord van haar was: Leuk gaan we morgen even kijken? Wauw ik was sprakeloos!
Daar aangekomen ook zij vond het een leuke wagen en zij: Schat het is jou passie, jou ding en ik zie aan je dat je verliefd bent! Dus zij heeft de deal gesloten omdat ik zo verliefd op die auto was en nog steeds ben dat ik wel duizend euro toe zou willen geven op de vraagprijs.
Op 05-01-2006 stond de Mercedes-Benz W123 250 Petrolgün op mijn naam met een hagelnieuw kenteken 47-SG-GJ.
Groet, Arno