door Roel280€ » 16 aug 2010, 16:00
Juist. Benzine heeft ook een bepaalde houdbaarheid.
Nieuwe benzine erin + nieuw brandstoffilter (naast benzinepomp achteraan), de hele ontsteking nakijken en evt. kabels, bougies en rotor vervangen.
Je injectoren kunnen en zullen vervuild zijn. Als je verse benzine gaat tanken, gooi er gelijk injectorcleaner in. Herhaal dat bij de volgende tankbeurt. Het systeem moet zo vlug mogelijk schoon zijn.
Ook motorolie en filter vervangen!!! Daarnaast nieuwe koelvloeistof (waarschijnlijk paar keer spoelen).
Je auto heeft typische 'standschade', als gevolg van lang stilstaan. Dat betekent dat vloeistoffen verouderd zijn en al die jaren hebben kunnen nestelen in de leidingen. Kijk wat alleen al stilstaand water na jaren voor een gif is in je waterleiding thuis!
De luchtweger onder je luchtfilter moet egaal zijn en 100% afdichten. Zijn de vacüumslangen nog goed?
Bekijk alle benzineslangen en vervang alles wat ook maar iets verhard of poreus is. Die slangen kosten maar centen, maar het rendement is zoveel beter.
Bij de M110 motor komt alles nogal precies..... Je zult echt van A tot Z alles moeten nalopen en eventueel vervangen voordat je motor goed kan en zal lopen.
Vervolgens moet je de komende tijd niet schrikken als diverse pakkingen (carter, kleppendeksel, kop, etc.) beginnen te zweten. Tot slot: rij de auto weer keurig 'in'. Lang stilstaan betekent met liefde wakker maken...<br><br>Post edited by: Roel280€, at: 2010/08/16 16:06