MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 18:34

radio/CD

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

radio/CD

Berichtdoor johan » 16 maart 2006, 12:32

:S Ik krijg binnenkort mijn 200B. Deze heeft een radio/casettespeler. Ik wil deze vervangen door een radio/CDspeler. Heb nog nooit zoiets gedaan. Kan iemand mij hierover iets vertellen. Alvast bedankt.
m.vr.gr. Johan.
johan

Antwoord:radio/CD

Berichtdoor MarceldB » 16 maart 2006, 14:53

Als je geluk hebt kan je de stekker gebruiken van de oude radio. Waarschijnlijk niet, dus dan moet je de stekker van de nieuwe radio er af knippen en door middel van kabelschoentjes de juiste draden aan elkaar knopen. Tsja, oude auto he?

Bij de nieuwe radio zit ongetwijfeld een aansluitschema.
MarceldB

Berichtdoor OliW1234 » 16 maart 2006, 20:33

Ik wil toevallig hetzelfde doen en sta voor hetzelfde probleem.
Heeft je nieuwe radio ISO stekkers? Je kunt bij een auto onderdelen zaak (Halfords in elk geval) ISO stekkers kopen met stukjes kabel. Die kun je dan met kabelschoentjes bevestigen aan de originele stroom en luidspreker kabels. Die moet je helaas dan wel doorknippen.

Voor zover ik kan zien heeft de originele Becker radio in mijn W123 'form factor' DIN. Helemaal zeker ben ik niet. Kan iemand me dat toevallig bevestigen? (Iemand die toevallig bijvoorbeeld al eens zijn radio vervangen heeft?)

Groeten,
Olivier
OliW1234

Berichtdoor johan » 16 maart 2006, 20:47

Bedankt voor je reactie. De radio is besteld(nog niet ontvangen) en de auto komen over ong. 10 dagen. Ik zal degene die mij de auto levert vragen hoe dit het beste kan worden opgelost.

m.vr.gr.
Johan
johan

Berichtdoor bertkrijgsman » 16 maart 2006, 22:09

Op de originele becker radio zit een bruine kabel (massa=min) en een rode (geschakelde) plus, echter bij de nieuwere radio's moet je een constante plus hebben ivm met opslaan van radiozenders, deze constanteplus zit niet standaard in de radioconsole maar kun je van de binnenverlichtingschakelaar (met kleine schroevendraaier eruit trekken) boven de ventilatie knoppen aftakken tevens moet je ook de geschakelde plus van de nieuwe radio (ik geloof klem 15 of 30) met je geschakelde plus die je al had verbinden maar nooit met constante plus samen omdat je anders de accu leeg kan trekken.
lijkt moeilijker dan het is maar als je ervoor zit wijst het voorzich.

Succes Bert
bertkrijgsman

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto