[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
remdruk weg na gebruik remreiniger : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 17:52

remdruk weg na gebruik remreiniger

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

remdruk weg na gebruik remreiniger

Berichtdoor Don » 18 aug 2010, 19:31

Heren,

Omdat ik de pakking van het spruitstuk van mijn 230 (m115) wilde controleren heb ik er remreiniger opgespoten. Het bekende truukje.
Tot zover niets aan de hand (de 'heizklappe' bleek weer een beetje te lekken, dus ik had een mooi zomeravond-klusje voor de boeg)

Maar nou komt het; om ook even de aansluiting van de vaccuumslang naar de remcilinder te controleren, daar ook wat opgespoten,......misschien had ik dat nou net niet moeten doen; mijn remdruk was vanaf dat moment weg,.....

Zou het in het systeem zijn gekomen van de remcilinder en daar de rubbers hebben aangetast? Of is de vaccuum-slang nu poreus geworden en laat die valse lucht door?

Iemand een ooit meegemaakt?
Don

Re:remdruk weg na gebruik remreiniger

Berichtdoor JantjeV8 » 18 aug 2010, 21:00

Je suggereert zelf al wat oplossingen die eenvoudig na te kijken zijn, persoonlijk zou ik dat direct nakijken want je wilt het weten, toch? (mits je in de mogelijkheid bent natuurlijk).

Misschien zijn de rubbers wel slecht en dichtten ze nog net een beetje op het aanwezige vuil en vet af, nu de reiniger er op en dan gaat het lekken.

Nog waarschijnlijker is dat je toch ergens een slangetje hebt losgeduwd, of zonder er erg in te hebben geknikt hebt en dat hij nu daar op lekt...

Gewoon alles even nalopen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:remdruk weg na gebruik remreiniger

Berichtdoor Don » 19 aug 2010, 10:23

Bedankt voor de reaktie;

ik ga eerst eens de vacuumslang naar de remcilinder vervangen, die is keihard geworden door de jaren heen en met die remreiniger erop wellicht poreus, verder zit er zo'n rubber ding midden in die slang; daar heb ik ook op gespoten met m'n stomme kop,.......

Als het dan is opgelost dan wordt het motto van het verhaal; wees voorzichtig met remreiniger, blijf uit de buurt van kunststof en rubbertjes!
Don

Keer terug naar Techniek