[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Andere motor of kop reviseren? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 16:31

Andere motor of kop reviseren?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Andere motor of kop reviseren?

Berichtdoor Harold » 15 maart 2006, 20:22

Mijn pas gekochte 250 loopt vrij onregelmatig op gas, ik heb de auto helemaal laten afstellen ook kleppen stellen ed. en de auto liep veel beter alleen was dit maar van korte duur. Vandaag de auto aan de kast ed gehad nu is er waarschijnlijk een klep lek. Nu heb ik gehoord dat de motor van een 280 er ook in past en dat deze zuiniger en krachtiger is. Heeft iemand hier ervaring mee en past het ook echt?
Of ik kan de kop laten reviseren (dan weet je wat je hebt)
Of er een andere motor inzetten.
Het is een hand geschakelde Mercedes 250 van 1978

Alvast bedankt
Harold
Harold

Antwoord:Andere motor of kop reviseren?

Berichtdoor Weizengelb » 17 maart 2006, 10:17

Hallo
Harold,

Helaas voor je klep, dat is jammer.
Als ik jou was liet ik de cylinderkop reviseren, nieuwe klep erin, de andere kleppen nakijken en mooi opnieuw laten inslijpen en nieuwe geharde klepzittingen monteren voor loodvrij/LPG.
Kost denk ik excl. inbouw ongeveer 600-700 euro. Dan weet je wat je hebt.

Een 280 motor past natuurlijk wel maar:
- een originele auto is meer waardevast
- waar vind je een goede motor (en weet je dat hij goed is).
- een 280 carburateur is niet zuiniger en heeft ook de ongewikkelde Solex 4A1 carburateur
- een 280E zou kunnen, maar dan moet je waarschijnlijk wat veranderen aan electrische leidingen etc.
- bij beide 280's moet je een andere (dubbele) uitlaat monteren, jij hebt waarschijnlijk nog een enkele uitlaat (1978).
- Een 280 motor maakt meer lawaai en moet hoog in de toeren gereden worden om kracht te ontwikkelen, de 250 is de stilste en rustigste motor voor de W123 (op de 200 na misschien).

Succes met je keuze,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto