MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 23:38

Motor pakt laat op bij gas geven.

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Motor pakt laat op bij gas geven.

Berichtdoor Stapgast » 16 aug 2010, 14:26

Zojuist een 123ignition ingebouwd in mijn 230 (carburateur) die me erg goed bevalt. Het enige euvel dat ik nu nog heb is dat de motor wat laat oppakt nadat ik gas geef (ik rij LPG). Daardoor start de auto ook niet echt lekker denk ik. Als ik eenmaal rij dan gaat het goed. Het zijn de eerste paar meters die erg traag zijn. Dit had ik niet met de conventionele ontsteking. Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Stapgast

Re:Motor pakt laat op bij gas geven.

Berichtdoor Herman250 » 16 aug 2010, 16:16

Hoi,

Heb je de vervroeging wel goed ingesteld. Het zou kunnen dat het ontstekingstijdstip te vroeg staat, dat verklaart dan dat ie het bij meer toeren wel goed doet. Als ik het goed heb, kun je de vervroeging instellen in het apparaat.

Gr Herman
Herman250

Berichtdoor Stapgast » 16 aug 2010, 16:32

Ik heb de vervroeger d.m.v. de curveregeling op de ontsteking op curve 3 staan zoals aangegeven in het boekje. Curve 3 is speciaal voor W123-ers model 200 / 230 die op LPG rijden.

Wat ook vreemd is dat de auto niet meer op benzine rijdt nu. Misschien de curve wijzigen door die van de benzine uitvoering te kiezen (curve 2)?<br><br>Post edited by: stapgast, at: 2010/08/16 16:44
Stapgast

Berichtdoor Stapgast » 18 aug 2010, 09:59

ik heb inmiddels de ontsteking een paar graden vroeger gezet en nu pakt de auto wel direct op. Starten is wel lastig maar denk dat dit te maken heeft met de vacuum vervroeger. Ik ga eerst het gehele vacuumcircuit nalopen waar er eventueel een lekje zit.
Stapgast

Berichtdoor drieske » 18 aug 2010, 10:16

Een krachtiger bobine monteren waarschijnlijk.<br><br>Post edited by: drieske, at: 2010/08/18 10:17
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor hans230c » 18 aug 2010, 19:47

Wat is een 123ignitoin en wat doet het en wat voor een voordeel heeft het.heb zelf een 230C.ook op LPG.de eerst paar kilometer lijkt hij wel op de REM te staan als hij wat warmer is rijd hij prima.met starten geen problemen.
hans230c

Berichtdoor hans230c » 18 aug 2010, 19:48

Wat is een 123ignitoin en wat doet het en wat voor een voordeel heeft het.heb zelf een 230C.ook op LPG.de eerst paar kilometer lijkt hij wel op de REM te staan als hij wat warmer is rijd hij prima.met starten geen problemen.
hans230c

Berichtdoor hans230c » 18 aug 2010, 19:50

hans230c

Berichtdoor Herman250 » 18 aug 2010, 20:45

Hoi Stapgast,

Loopt de motor wel meteen mooi rond na het starten? Moeilijk starten kan aan idd aan de bobine liggen maar ook aan de bougies. Heb je al eens nieuwe geplaatst? Wat is de staat van je bougiekabels en bobinekabel?

Gr Herman
Herman250

Berichtdoor Stapgast » 19 aug 2010, 15:38

Ik heb een vermoeden dat het in de vacuümvervroeger zit. Er zit ergens namelijk een heel klein lek in het vacuümsysteem. Dus als ik de auto 's ochtends wil starten is er geen vacuüm waardoor de motor niet lekker loopt als ik gas geef. Na een korte tijd is het euvel weg. Heb wel de ontsteking ook iets vroeger gezet zodat het laat oppakken is verholpen.

Verder heb ik met de 123ignition veel meer power en loopt de auto ook veel mooier. Brandstofverbruik is nog niet optimaal, maar dat zal wel goedkomen als ik het gas heb laten afstellen na het vacuümprobleempje.
Stapgast

Keer terug naar LPG Specifiek