[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wie herkent deze onderdelen?? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:38

Wie herkent deze onderdelen??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Wie herkent deze onderdelen??

Berichtdoor Jos230ce » 20 aug 2010, 12:24

Hallo medebenzers,

Wie herkent deze onderdelen en waar toe dienen deze?

Op deze foto een electromotortje en/of pompje?

Op de volgende bijdrage een seriele poort??

Ben benieuwd naar jullie reacties

Groet, Jos

Jos230ce

Re:Wie herkent deze onderdelen??

Berichtdoor Jos230ce » 20 aug 2010, 12:25

en nu nog de volgende foto met op de achtergrond het electromotortje en/of pompje?

Groet, Jos

Jos230ce

Berichtdoor alex240diesel » 20 aug 2010, 13:22

Heb jij uitlaatgas nabehandeling? of te wel een KAT en is er misschien het een en ander verbouwd aan je motor? Ik ken dit soort stekkers namelijk alleen maar voor het aanpassen van de injectormapping in raceauto's

waar dat "pompje" toe dient weet ik zo niet, maar je kan dan het beste de leidingen is proberen te volgen, misschien verklaart dat een en ander
alex240diesel

Berichtdoor Theredone51 » 20 aug 2010, 17:22

Foto 1 is een solenoïde. Een moeilijk woord voor een elektrische bedient ventiel. Waar komen de slangetjes en de kabel vandaan?

Foto 2 is een DB-25 connector. Veel gebruikt voor RS232 protocol (datacommunicatie). Het lijkt er inderdaad op dat er achteraf nog iets is in/bijgebouwd.
Theredone51

Berichtdoor JantjeV8 » 21 aug 2010, 08:57

Restanten van een oud gsm-systeem? Wat die lucht/vacuum er bij doet weet ik niet, maar goed.'t-Is maar een idee..
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Semrick » 21 aug 2010, 09:09

Ik zou zeggen volg de leidingen die op het ventiel zitten aangesloten dan om je vanzelf bij de oplossing.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor 250petrolgrun » 21 aug 2010, 11:13

Volgens mij:

Een aansluiting voor een mobiel nierdialise apparaat!

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Jos230ce » 23 aug 2010, 20:28

Hallo,

Op de eerste foto gaat het paarse slangetje naar het bedieningspaneel van de airco en het zwarte slangetje naar een ander pompje of ventiel of iets wat ik niet herken (zie foto)
Ik ontdekte dat op de eerste foto bovenop een afgedicht pijpje zat echter bij controle bleek daar een gaatje boven in te zitten.
Ik heb geen idee of dat zo moet of niet.
Ik heb het gaatje dicht gemaakt.

Toch merkte ik een verschil in het apparaatje wat op bijgevoegde foto te zien is.
Als ik het kontakt afzette dan kwam het armpje terug en bij kontakt weer naar voren.
Na het dicht maken van het gaatje blijft het armpje continu naar voren staan.

Ik merk geen verschil in de werking van de airco.

Heeft iemand een idee waar dat apparaatje voor dient??

Groet, Jos

Jos230ce

Berichtdoor Jos230ce » 23 aug 2010, 21:58

en deze ook
Jos230ce

Berichtdoor Quinten » 24 aug 2010, 10:09

Kan je de vorige eigenaar niet eens contacteren? of de verkoper?
Het enige wat je kan doen is het volgen van alle slangetjes en draadjes en in het brijn van willie wortel spitten, beter is mischien om willie wortel zelf te spreken.
Quinten

Berichtdoor JantjeV8 » 24 aug 2010, 12:38

Nu je het gaatje afgedicht hebt, kan het vacuum niet wegvallen, het gaatje zal er dus in horen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor RenK » 24 aug 2010, 15:46

Hoi Jos

Lijkt mij een vacuumklepje. Aan de achterzijde zit een dun slangetje als ik het zo zie dat het vacuum trekt. Start je de motor komt het vacuum op en trekt hij de hevel naar binnen. Zoals JantjeV8 al opmerkte kan nu de buitenluchtdruk niet binnenkomen om de klep weg te drukken.
Wat zit er verder aan die metalen hevel vast ???

Groet
Kees
RenK

Berichtdoor RenK » 24 aug 2010, 15:47

Hoi Jos

Lijkt mij een vacuumklepje. Aan de achterzijde zit een dun slangetje als ik het zo zie dat het vacuum trekt. Start je de motor komt het vacuum op en trekt hij de hevel naar binnen. Zoals JantjeV8 al opmerkte kan nu de buitenluchtdruk niet binnenkomen om de klep weg te drukken.

Groet
Kees
RenK

Berichtdoor RenK » 24 aug 2010, 15:47

Hoi Jos

Groet
Kees
RenK

Berichtdoor Jos230ce » 24 aug 2010, 17:52

Hoi Kees,

Wat ik vanmiddag zag was dat bij het starten er meteen vacuum wordt getrokken en zie je de hevel helemaal naar binnen zoals op het rechter gedeelte van de foto (zie boven).
Omdat ik het gaatje had dicht gemaakt kon het vacuum niet meer wegvallen dus heb ik het gaatje weer open gemaakt. Nu valt de hevel weer terug zoals op het linkergedeelte van de foto.

Tijdens het rijden viel mij op dat hoe meer gas ik gaf hoe verder de hevel weer naar buiten kwam en als ik het gas los liet ging de hevel weer naar binnen.
(dit is al weer achterhaald nu blijft de hevel helemaal binnen maar de Tempomat werkt wel weer. Tussentijds de auto een paar keer stil gezet maar hij werkt nog steeds)

Ik ben er helaas nog steeds niet achter waar waarvoor dit onderdeel dient.
Zou het ook kunnen zijn dat het iets te maken heeft met de tempomat? Deze werkt af en toe wel maar vaak niet.
Omdat het onderdeel reageert op gas geven.

Graag jullie adviezen en/of tips.

Groet, Jos<br><br>Post edited by: Jos230ce, at: 2010/08/24 18:51
Jos230ce

Keer terug naar Techniek