[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
radio vraagje : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 18:15

radio vraagje

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

radio vraagje

Berichtdoor henkie123 » 18 maart 2006, 23:09

hallo fans

mijn oginele becker doet niets meer.
maar de verlichting van mijn dashboard kastje doet het nog wel, dus aan die zekering ligt het niet
weet hier toevallig of er nog ergens een zekering zit
of dat ie een ander probleem heeft??
< volgens mij zit ie wel goed aangesloten>

bij voorbaat dank henkie123
henkie123

Antwoord:radio vraagje

Berichtdoor bertkrijgsman » 19 maart 2006, 22:13

Achter de radio (knoppen eraf halen en frontje en moertje los draaien) zit in de rode (geschakelde plus) een zekeringhouder met een trage zekering erin, waarschijnlijk is deze defect.

Bert
bertkrijgsman

ook een vraagje over luidsprekers

Berichtdoor Weizengelb » 21 maart 2006, 15:23

Ik wil mijn Blaupunktradio vervangen door een CD speler-radio. Tja, de Blaupunkt zit er volgens mij al vanaf 1982 in, zit zelfs een boekje bij, maar ja, ik wil toch graag een keer een CD'tje kunnen draaien.
Kan ook altijd weer terug natuurlijk.
Enfin, ik wil absoluut geen gaten gaan maken voor super-luidsprekers. De radio nu kan ook al hard genoeg dus wil ik de boxen gewoon laten zitten, wie weet hoeveel Watt de standaard boxen zijn?
Zit het er dik in dat ik ze binnen de kortste keren op ga blazen (of scheuren ze van ouderdom?)?

Passen modernere dual cone boxjes in het dashboard of wie weet welke nieuwe boxjes probleemloos passen in de W123?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Mathieu
(CD-radio bij media markt gezien voor 84 euro, ook voor mp3 met een redelijk gedekt en toch mooi uiterlijk)
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Antwoord:ook een vraagje over luidsprekers

Berichtdoor mdeijkers » 21 maart 2006, 15:29

Hoi

Ik heb mijn radio ook vervangen. Heb het wel Hot Swapable gemaakt. Dus gewoon radio eruit trekken, stekkers los halen, stekkers in de becker en het werkt weer. Ik heb gewoon aan de kabels een aftakking gemaakt met iso stekkers eraan werkt perfect.

Kwa speakers. Ik had geen speakers in mijn auto en heb ze er dus in moeten zetten. Ik heb 1 set speakers van Pioneer erin gezet +- 100Watt. Passen perfect!
mdeijkers

Berichtdoor Weizengelb » 21 maart 2006, 15:45

Goed te weten dat zelfs 100W speakers erin passen (mocht het nodig zijn).

Bij de Media Markt vroegen ze 9 euro voor een stomme radio stekker, daar verdienen ze vast meer aan dan aan de radio. Niks gekocht dus, ik zal eerst even kijken of ik nog ergens zo'n stom stekkerblokje aan heb hangen of het ergens anders kan kopen voor 50 cent.

2 Slede's en 1 radio zou ook handig zijn voor de 200D en 240D! Ik zie alleen geen slederadio's meer...
Ach zo'n hele radio kost eigenlijk ook niks meer..

Ik zal eerst eens een stekker zoeken!
bedankt
Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Topasbrauner » 21 maart 2006, 18:06

Matthieu, ik heb al vier speakers kapot gemaakt dus vervangen die hap. En wel, log even in op ebay en verras jezelf met twee van die superspeakers in de maat (zeer aparte maat trouwens) van de 123. Even zoeken op W123 en er worden je legio aangeboden. Soms wel tot 250W!
Ik heb zelf twee van die dingen voorin en twee 'normale' 120W in de hoedenplank en geloof het zo wel, mooi genoeg!
Topasbrauner

Berichtdoor henkie123 » 21 maart 2006, 23:01

hej W123 fans

mijn becker doet het weer
<bleek een massa probleempje:woohoo:>

maar nu nog 1 vraagje:
ik wil graag andere boxen bij mijn orginele
radio, zonder versterker en op de orginele plek
en het hoeft ook geen boomcar te worden

wat raden jullie aan qua wattage??

bij voorbaad dank henkie123
henkie123

Berichtdoor mdeijkers » 22 maart 2006, 00:08

mocht het nodig zijn kan ik kijken welke speakers ik precies heb..
mdeijkers

Ik ben wel geinteresseerd!

Berichtdoor Weizengelb » 22 maart 2006, 17:29

Ik kan mij herrinneren het vroeger al ooit bij mijn pa zijn W123 gedaan te hebben (andere speakers inbouwen). Ook dat sommide speakers niet pasten, ze zijn snel te groot.
Bedabkt voor de tip Job, ik zal op ebay kijken. Ik kan er dus wel vanuit gaan dat ze wel probleemloos passen als dat erbij staat op ebay?
Als de afmetingen precies bekend zijn kan je ook zelf makkelijk zoeken natuurlijk. Ik heb thuis ook nog wel een hoop ouwe speakers liggen die misschien nog goed zijn...

Is het aan te raden om dual cone (of speakers met zo'n klein speakertje in het midden erin) te nemen voor de hoge tonen? Ik wil achterin geen boxen plaatsen, alleen voorin waar ik al origineel plaats heb.
Het probleem schijnt dan vaak het uitsteken van dat kleine speakertje te zijn....

Wie weet trouwens ergens goedkope ISO stekkers voor de radio te vinden?
Ben gisteren naar Halfords geweest, kost 5,95, vind ik nog te duur voor een plastic shitdingetje (ook nog zonder kroonsteentje, die zat er bij media markt voor 8,99 tenminste wel bij...)

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Antwoord:radio vraagje

Berichtdoor BenzBaas » 23 maart 2006, 14:53

Mag ik ook ff vragen naar speakers: wie heeft ervaring met het pimpen van zijn geluid? Speakers inbouw? Ik bijvoorbeeld gedacht aan een actieve-sub-onder-de-stoel (van boschmann).
In het dashboard, daar kan niet echt iets bijzonders in. Vooral niet als je een beetje lage tonen wilt horen tijdens het dieselen. Ik kan mij niet voorstellen dat er speakers zijn die daarin passen en ook voldoende bassen produceren.
Ik heb op zich de mogelijkheid achterin in het dak speakers te bouwen, maar ook daar kunnen alleen maar hele kleine bout speakertjes in. De originele speakers heb ik daar al uit gehaald: geheel vergaan.
BenzBaas

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto